هیچکس مسئول سرمایه گذاری داخلی در کشور نیست

20 تير 1398 ساعت 15:32

کرمان - معاون وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات در کشور این است که هیچکس مسئول سرمایه گذاری داخلی نیست.


تولید ایرانی: بابک دین پرست در جلسه با مدیران واحدهای صنعتی و خدمات با اشاره به اینکه راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی آرزوی همه ما است، اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات در کشور این است که هیچکس مسئول سرمایه گذاری داخلی نیست.
وی با اشاره به اینکه با نگاه ویژه وزیر کشور با مسئولان مربوطه در بخش خصوصی جلساتی برگزار کرده ایم، افزود: در ارتباط با پنجره واحد الکترونیکی بخشی از استان ها از جمله اصفهان کارهای خوبی انجام داده اند که می تواند مورد استفاده استان کرمان نیز باشد از طرف دیگر سرمایه گذار نباید برای اخذ یک مجوز این همه در اتاق های مختلف برود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان این مطلب که در اصفهان تمام ظرفیت های استان را مشخص کرده اند و فقط جای اسم فرد خالی است لذا برای ارائه مجوزهای لازم، تسریع شده است، بیان داشت: در سامانه صدور مجوزهای کسب و کار در استان کرمان از تاریخ یک مرداد سال ۹۷ تاکنون یک هزار و ۶۸ درخواست ثبت شده است که از این مقدار تعداد ۳۸۹ معادل ۳۶ درصد مجوز صادر شده است که بالاترین مجوزهای صادر شده در کشور است.
وی گفت: همه بندهای مورد نظر در این جلسه احصاء شود و در ادامه با وزیران مربوطه جلسه گذاشته شود تا بررسی های لازم انجام و مساعدت شود.
معاون وزیر کشور ادامه داد: در شورای توسعه و تأمین امنیت پایدار شرق و غرب کشور ۹ استان از جمله کرمان عضو آن هستند بر این اساس تسهیلاتی برای این ۹ استان درنظر گرفته شده است و تمامی سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این ۹ استان نیز توسط دولت از طریق نظام بیمه کشور در مقابل مسائل ضد امنیتی تأمین می شوند.
تن پرست عنوان داشت: میزان ۵۰ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات ارزی و سرمایه در گردش برای ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی مصوب شده است.
مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه سه شنبه هر هفته پنجره واحد اقتصادی برگزار می شود، اظهار کرد: باتوجه به اینکه پنج سازمان مجوز صادر می کنند، تلاش می کنیم که اخذ اینگونه مجوزها به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در خصوص راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی بستر و اجماع لازم صورت نگرفته است، اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در این زمینه وجود فرایندهای زیاد است که مسئله ساز شده است.
 


کد مطلب: 9612

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/9612/هیچکس-مسئول-سرمایه-گذاری-داخلی-کشور-نیست

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com