شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰

فروش یک میلیارد و۳۵۰میلیون تومانی درنمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فروش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومانی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز خبر داد.
فروش یک میلیارد و۳۵۰میلیون تومانی درنمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز
به گزارش توليد ايرانی؛ مرتضی آبدار ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این نمایشگاه که از ۱۱ تا ۱۵ تیرماه با مجموع ۲۱۴ غرفه و حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع دستی و سنتی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد، همانند سال های گذشته با استقبال چشمگیر مردم هنر دوست تبریز در حمایت از صنایع دستی و سنتی، مواجه بود.

آبدار خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه برنامه ریزی هایی در مسیر رشد فروش صنایع دستی در نمایشگاه صورت گرفت و آمار فروش جمع بندی شده، نشان از فروش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومانی تولیدات صنایع دستی استان و دیگر استان های کشور دارد که با افزایش ۲۲ درصدی، موجبات رضایت هنرمندان حاضر در نمایشگاه را فراهم نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن اظهار خرسندی از استقبال پرشور مردم گفت: طی روزهای نمایشگاه، شمار بسیاری از مردم استان و نیز گردشگران داخلی و خارجی از غرفه ها بازدید نمودند، بطوریکه طی روز های ۱۱ تا ۱۵ تیرماه سال جاری، ۱۹۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه باعث تعامل بین صنعتگران و رقابت بین آنها می‌شود، افزود: شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی باعث از بین رفتن واسطه‌ها شده و صنعتگران می‌توانند به صورت مستقیم به عرضه و معرفی تولیدات خود بپردازند.

آبدار گفت: نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز میزبان هنرمندان چیره دست ۳۱ استان کشور و ۱۵ شهرستان آذربایجان شرقی بود که در روز پایانی این نمایشگاه سه غرفه برتر در بخش های غرفه آرایی، تولید و حجم فروش انتخاب شدند.

وی در ادامه به معرفی غرفه‌های برتر نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز پرداخت و گفت: در این نمایشگاه "علی اکبری" با غرفه سفالگری، عنوان بهترین غرفه آرایی از استان آذربایجان شرقی، غرفه مسگری از استان زنجان با هنرمندی "شهرام مغانلو" به عنوان غرفه برتر در زمینه حجم فروش و "زهرا صدقی" غرفه دار استان اصفهان نیز در این نمایشگاه با اجرای طلاکوبی مختص این استان عنوان برترین غرفه در زمینه تولید زنده را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از شرکت تمامی هنرمندان سراسر کشور تقدیر کرد و گفت: امیدوارم بار دیگر میزبان این هنرمندان در دوره های آتی نمایشگاه صنایع دستی تبریز باشیم.
کد مطلب: 9580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *