جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۴

جلوگیری از مهاجرت روستاییان با اجرای طرح‌های اشتغالزا ممکن است

استاندار سمنان گفت: درآمد ناکافی و بیکاری روستاییان را به مهاجرت و حاشیه‌نشینی در مناطق شهری ترغیب می‌کند و با اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین می‌توان از این مهاجرت جلوگیری کرد.
جلوگیری از مهاجرت روستاییان با اجرای طرح‌های اشتغالزا ممکن است
به گزارش توليد ايرانی؛ علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در آیین نکوداشت روز دهیاری‌های استان سمنان در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد افزود: یکی از دلایل اساسی در مهاجرت روستائیان بیکاری است که باید برای رفع این چالش اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون ۲۶ درصد از جمعیت کشور در مناطق روستایی زندگی می کنند و با وجود ظرفیت ها باید این رقم روز به روز افزایش یابد.
استاندار سمنان تصریح کرد: ۸۰ درصد منابع آبی، ۹۰ درصد وسعت و ۹۰ درصد عرصه های طبیعی کشور در اختیار روستاییان است که باید از این ظرفیت ها برای توسعه کشور بهره برد.
آشناگر تصریح کرد: بیش از ۱۱ تا ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهرها زندگی می کنند که با برنامه ریزی اصولی و با مهاجرت معکوس این رقم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: باید روستاهای سمنان به فکر درآمدزایی باشند و با اجرای طرح‌های اشتغالزا می توان برای توسعه و رونق این مناطق گام های اصولی برداشت.
استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۷ دهیاری است.
در این آیین، سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و جمعی از مسئولان استان سمنان حضور داشتند.
کد مطلب: 9566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *