پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸

ثبت ۱۷ هزار فقره شکایت مردمی در حوزه کالا و خدمات در خرداد

رییس سازمان حمایت از ثبت ۱۷ هزار و ۸۷۹ فقره گزارش و شکایت مردمی در حوزه کالا و خدمات در خردادماه امسال خبر داد.
ثبت ۱۷ هزار فقره شکایت مردمی در حوزه کالا و خدمات در خرداد
به گزارش توليد ايرانی؛ عباس تابش گفت: از این تعداد شکایات ۱۵ هزار و ۱۶۶ فقره مربوط به کالا و ۲هزار و ۷۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده که به ترتیب ۸۵و۱۵ درصد را در بر می گیرد.

وی افزود: بیشترین شکایت های دریافتی در بخش کالا در حوزه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات در حوزه رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه نوع تخلفات مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است، تصریح کرد: نحوه دریافت شکایات به صورت تلفنی، حضوری و کتبی بوده است که به ترتیب ۱۱ هزارو ۳۸۴ فقره ،۴ هزار و ۴۲ فقره و ۲ هزار و ۴۵۳ فقره را شامل می شود.

تابش با اشاره به اینکه از مجموع شکایات رسیدگی شده ۵هزارو ۴۳ مورد متخلف و ۵هزارو ۶۶۲ مورد غیر متخلف شناخته شده اند افزود :۷ هزارو ۱۷۴ مورد تحت بررسی هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره اینکه به ۶۰ درصد از مجموع شکایات در خردادماه امسال رسیدگی و پاسخگویی شده و ۴۰ درصد نیز در مرحله رسیدگی است، افزود: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند، ۴۴۰ فقره به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
کد مطلب: 9533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *