پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹

ترکیدگی پرتقال، بهانه‌ای برای واردات +عکس

رییس جهاد کشاورزی مازندران گفت: ترکیدگی پرتقال در این فصل امری عادی است و تنها برخی افراد سودجو با جوسازی تشدید ترکیدگی مرکبات به دنبال واردات هستند.
ترکیدگی پرتقال، بهانه‌ای برای واردات +عکس
توليد ايرانی:دلاور حیدر پور رییس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی برای ترکیدگی مرکبات به ویژه پرتقال نیست، اظهار کرد: ترکیدگی پرتقال در این فصل امری عادی است و تنها برخی افراد سودجو با جوسازی تشدید ترکیدگی مرکبات به دنبال واردات هستند.
وی افزود: با توجه به افزایش تولید مرکبات به ویژه پرتقال نگران بازار هستیم که در صورت حمایت دولت و تخصیص مشوق صادراتی بخشی از آن به بازارهای خارجی صادر خواهد شد.
 به گفته حیدر پور با توجه به آنکه خسارت ترکیدگی پرتقال های استان قابل توجه نیست از این روجای هیچ‌گونه نگرانی برای باغداران وجود ندارد.
این مقام مسوول تولید مرکبات در استان مازندران را 2 میلیون و 500 تا 2 میلیون و 600 هزارتن پیش بینی کرد و گفت: یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 700 هزارتن پرتقال، 600 هزارتن نارنگی و مابقی به نارنج و سایر مرکبات اختصاص دارد.
رییس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به راهکارهای اساسی جهت مقابله با سرمازدگی مرکبات بیان کرد:  سرمای اوایل آذر سال‌های 86، 92 و 95 ناشی از تغییر اقلیم بی سابقه بوده است که از این رو مرکز تحقیقات با جایگزینی ارقام زودرس و برداشت زودهنگام از سوی باغداران در نظر دارد، خسارت  سرمازدگی را به حداقل برساند.
وی با بیان اینکه خسارت سرمازدگی سال گذشته به طور کامل به باغداران پرداخت شد، تاکید کرد: سال گذشته 50 هزارتن محصول از سوی سازمان تعاون روستایی خریداری شد که وجه آن به طور کامل پرداخت شد، ضمن آنکه 30  میلیارد تومان به صورت بلاعوض در اختیار باغداران قرار گرفت.
حیدر پور با اشاره به آخرین وضع اخذ تسهیلات 200 میلیارد تومانی از سوی دولت به باغداران، گفت: تا کنون 105 میلیارد تومان از این مبلغ با کارمزد 10 درصد پرداخت  و مابقی تسهیلات به باغداران خسارت دیده در حال پرداخت است.
 انتهای پیام/
خسارت سرمازدگی به طور کامل به باغداران پرداخت شد
کد مطلب: 950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *