سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵

فروش میوه های تابستانه با قیمت های ۲ رقمی

قیمت انواع میوه حتی در فصل تابستان و فراوانی آن، کماکان در مسیر گرانی قرار دارد به طوری که بخش عمده این محصولات با قیمت های دورقمی به دست مردم می رسد.
فروش میوه های تابستانه با قیمت های ۲ رقمی
به گزارش توليد ايرانی؛ در سال 98 که با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است، پرونده‌ای با عنوان "«کشاورزی»، ناجی اقتصاد، قاتل تحریم" منتشر شد که با هدف ارسال این پیام مهم به مخاطبان که "در شرایط امروز کشور که اقتصاد درگیر مشکلات عمده‌ای شامل تورم؛ رکود، بیکاری، کاهش درآمدهای ارزی، کمبود کالا و تحریم مواجه است، تمرکز دولت و مسئولان باید بر رونق بخش کشاورزی و حل مشکلات و موانع تولید در این بخش باشد تا عمده مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و اثرات تحریم را به حداقل برساند".
یکی از مهمترین موانع رونق تولید در بخش کشاورزی این است که شغل کشاورزی در مقایسه با دیگر مشاغل تولیدی و خدماتی سودآوری پایدار و درخور ندارد و همین مسئله موجب شده است که سرمایه‌های سرگردان از سوق یافتن به این بخش در رقابت با دیگر بازارها باز بمانند.

یکی از مشکلات مهم کشاورزی کشور  بازار  است به طوری تولید کنندگان سهم کمی از فروش محصولات خود به مصرف کننده نهایی کسب می کنند و واسطه های متعدد منجر به افزایش قیمتی میشوند که مصرف کننده را نیز با مشکل افزایش قیمت مواجه میکند.
برای تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی، می توان در میادین میوه و تره بار شهرداری ها از جمله شهرداری تهران، غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی(توسط اتحادیه ها و تعاونی های تولیدی)  ایجاد کرد تا مصرف کنندگان نیز بتوانند محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تری خریداری کنند و سود بیشتری نصیب تولید کننده شود.
شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور معتقد است که بر اساس قانون باید 25 درصد از غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار در اختیار تولیدکنندگان باشد اما تا به امروز حتی یک غرفه در اختیار این بخش قرار نگرفته است.

افزایش قیمت گیلاس تا 28 و لیو ترش تا 35 هزار تومان 
 بنابراین گزارش تابستان فصل فراوانی میوه است و علاقه مندان به این محصولات  همواره می توانند محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسبی خریداری کنند اما در تابستان امسال حداقل تا اینجای کار خبری از کاهش قیمتها  نیست.
 قیمت 55 قلم میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران  اعلام شد که در میان آنها  سیب زمینی کماکان در مسیر گرانی خود قرار دارد به طوری که قیمت هر کیلوگرم از این محصول به صورت عمده 5 تا 6 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است و در مقایسه با هفته گذشته تنها 500 تومان کاهش قیمت دارد.
در میان قیمت های عجیب و غریب میوه ها،  گیلاس تکدانه تا 28 هزار تومان، لیمو ترش 35 هزار تومان  در سطح شهر و در میدان مرکزی میوه و تره بار به ترتیب تا 17 هزار تومان و 26 هزار تومان قیمت دارند.

قیمت عمده فروش  55 قلم میوه و تره بار در تهران 
قیمت هر کیلوگرم انگور یاقوتی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران 4 تا 11 هزار تومان، زرد آلو 5 تا 11 هزار تومان، سیب گلاب 6 تا 11 هزار تومان، آلبالو و آلو قطره طلا 6 تا 10  هزار تومان، آلو شابلون 8 تا 12 هزار تومان، خیار 2 تا 4 هزار و 500 و گیلاس تکدانه 10 تا 17 هزار تومان و گیلاس صورتی 8 تا 12 تومان، موز 9 تا 10 هزار و 500 تومان و لیمو ترش میناب 17 تا 26 هزار تومان است.
بنابراین گزارش، قیمت هر کیلوگرم پیاز نیز 1 تا 3 هزار تومان، گوجه فرنگی 2 تا 4 هزار تومان، کاهو 800 تا 2 هزار تومان، هویج 2 هزار و 500 تا 5 هزار و 500،سبزی خوردن 2 هزار تومان تا 3 هزار و 500 و سبزی جور هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان است.  
 اما محصولات جالیزی هندوانه، خبربزه و طالبی کاهش قیمت داشته اند به طوری که هر کیلوگرم هندوانه 800 تا  هزار و 800 تومان، ملون 2 تا 4 هزار تومان، طالبی 2 تا 4 هزار تومان و خبربزه هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به فروش می رسند. 


 
کد مطلب: 9452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *