چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷

تولید ۲۵ میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی در کشور

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهادکشاورزی گفت: در کشور ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد که سالانه ۲۵ میلیون تن محصول می دهد.
تولید ۲۵ میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی در کشور
به گزارش توليد ايرانی؛ حسین اصغری روز پنجشنبه در بازدید از مزارع سبزی و صیفی شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: کشورمان از لحاظ زیرکشت سبزی و صیفی رتبه هفتم و از لحاظ میزان تولید رتبه پنجم دنیا را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: ایران به دلیل داشتن آب و هوای متنوع یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان سبزی و صیفی‌جات در خاورمیانه است به طوریکه در جنوب کشور حتی در اواسط زمستان نیز سبزی کشت می‌شود و این امر باعث شده تا در زمستان بیشتر کشورهای همسایه سبزی و صیفی مورد نیاز خود را از کشور ما تهیه می‌کنند.
اصغری خاطرنشان کرد: یکی از مشخصه‌های سبزی و صیفی در معنای عام این است که در همه جای کشور و در همه فصول وجود دارد و این به عنوان یک مزیت است.
مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهادکشاورزی گفت: دلایل افزایش محصولات سبزی و صیفی در سال‌های اخیر، عواملی همچون تکنیک‌های کشت، توسعه روش‌های نوین آبیاری، تامین نهاده‌های با کیفیت، توسعه آبیاری میکرو، استفاده از بذور هیبرید و دسترسی کشاورزان به اطلاعات فنی است.
کد مطلب: 9430
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *