جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰

نظام بانکی حامی تولید نیست

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران، گفت، با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی ازجمله کمبود نقدینگی وفروش، متاسفانه نظام بانکی درجهت حمایت از تولید نیست.
نظام بانکی حامی تولید نیست
به گزارش توليد ايرانی؛ مجتبی رضوی بعدازظهر پنجشنبه در جمع صنعتگران شهرستان آمل درمحل شهرک صنعتی امامزاده عبدالله این شهرستان افزود: با توجه به شرایط حساس وتحریمی ناجوانمردانه ای که اکنون کشوربا آن مواجه شده، متاسفانه سوء مدیریت واعمال برخی سیاستهای انقباظی بانک ها، باعث مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی ایجاد شده و متاسفانه حمایت های مدیران از موافقت های شفایی وکتبی در جلسات به مرحله پرداخت به کندی انجام می شود.
وی ادامه داد، این شرایط موجود هیچ ارتباطی به تحریم های بیرون از کشور ندارد و کج سلیقه ای وعدم سوء مدیریت ها باید از سوی متولیان امر چاره سازی شود.

اصلاح نظام مالیاتی
رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران ادامه داد: واقعاً اکنون بسیاری از تولید کنندگان با وضع کنونی که در شرایط تولید با آن مواجه هستند، هنوز نمی دانند که معیار عمل چه چیزی هست!؟
رضوی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از امور با مردم به درستی وشفاف عمل نمی کنیم ادامه داد، باید در بسیاری از امور باید اصل مشکلاتی که در مقاطعی وجود دارد صادقانه بیان کرد تا با همراهی خود تولید کنندگان از بحران های مقطعی عبور کرد.
وی با بیان اینکه آنچه به عنوان نظام اصلاح بانکی باید انجام شود ولی تاکنون این اصلاحات به سرانجامی نرسیده است، یادآورشد، در حوزه نظام آموزشی، دانشجویانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند متاسفانه هیچ مهارتی در حوزه تخصصی که بتوان برخی امورات تولیدی را به آنها واگذار کرد، نداشتند و باید اهتمام جدی در این بخش شود.

ورود قضات در واحدهای تولیدی آمل
دادستان عمومی و انقلاب آمل هم در این مراسم گفت: پس از نشست ماه گذشته دستگاه قضایی و صنعتگران شهرستان آمل و بیان برخی کاستی های قضایی در این بخش، تصمیم های راهگشایی گرفته شده که به مرور عملیاتی خواهد شد.
علی طالبی افزود: یکی از تصمیم های گرفته شده، قضاتی که درامر صنعتی و حتی بانکی دارای تخصص بیشتری هستند، به صورت میدانی از واحدهای تولیدی دارای مشکل بازدید و در حد توان و مقررات اداری وقانونی نسبت به برطرف کردن مشکلات در جهت حمایت از تولید کمک خواهند کرد.
کد مطلب: 9409
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *