پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۳

افزایش تولید محصولات کشاورزی با اجرای شبکه های فرعی آبیاری

جری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور گفت: اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در ۶ استان غربی و شمال غربی کشور از سال ۱۳۹۴ در سطح کشور شروع شده تا پایان مهرماه سال جاری عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.
افزایش تولید محصولات کشاورزی با اجرای شبکه های فرعی آبیاری
به گزارش توليد ايرانی؛ «سید رحیم سجادی» امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در ۶ استان غربی و شمال غربی کشور (شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) با اعتباری بیش از پنج هزار میلیارد تومان ازسال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

وی افزود: این طرح تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان مهرماه امسال عملیات اجرایی آن تمام می‌شود.

مجری طرح جامع شبکه های فرعی اظهار داشت: اجرای این طرح در سطح ۴۲ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل، تولید محصولات کشاورزی را از ۳۰۰ هزار تن به بیش از یک میلیون تن افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرایط خشکسالی چندسال اخیر در اراضی دیم، میزان برداشت محصولات کشاورزی به ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار تقلیل یافته بود.

سجادی بیان کرد: با اجرای طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی میزان متوسط برداشت محصولات کشاورزی حداقل به چهار تن در هکتار افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه امکان کشت دوم نیز برای کشاورزان و بهره برداران ممکن می‌شود.
کد مطلب: 9408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *