پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۶

خرید ۵۰۰۰ تن گندم در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از خرید بیش از ۵ هزار تن گندم از کشاورزان خبر داد.
خرید ۵۰۰۰ تن گندم در جویبار
به گزارش توليد ايرانی؛  علی شعبانی صبح چهارشنبه درجلسه کمیته آب کشاورزی در فرمانداری جویبار با اعلام اینکه پیش بینی امسال برداشت گندم در شهرستان رقم هشت هزار تن بوده است، گفت: تا کنون ۵ هزارو ۳۰۰ تن گندم با قیمت مصوب دولتی یک هزارو ۸۰۰ تومان در مراکز خرید جهاد کشاورزی خریداری شده است و همچنین ۵ هزار تن کلزا نیز از کشاورزان تحویل گرفته شد.

وی شرایط آب کشاورزی در سالجاری را بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: از بیش از ۳ هزار هکتار از آب بندان های شهرستان تاکنون ۲۰ درصد آنکه حدودو هزار هکتار بوده طراحی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: احداث کانال بتنی در روستاهای شورکا و پهناب ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و در روستاهای لاریم و کوکنده با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال انجام است.
شعبانی با اشاره به اینکه بررسی میزان خسارت سیل به اراضی کشاورزی شهرستان انجام شده است، خاطر نشان کرد: در چند روز آینده نخستین واریزی خسارت برای ۳۹۳ کشاورز خسارت دیده انجام می‌شود.

شعبانی گفت: در خصوص مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات مرکبات و سیاه ریشه بحث پیشگیری و مبارزه با این مگس انجام شده است.
در ادامه این نشست مدیر آب منطقه‌ای قائمشهر و جویبار از لایروبی ۷۰ کیلومتر از انهار بعد حادثه سیل در شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر لایروبی ۱۸ کیلومتر از رودخانه سیاهرود را دردستور کار داریم.
هادی نیک اختر با اشاره به اینکه سد لاستیکی لاریم به زودی افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: وضعیت آب حوزه کشاورزی در شهرستان بسیار مطلوب است و اراضی مناطق پایین دست شهرستان نیز هیچ مشکلی درکمبود آب کشاورزی نخواهند داشت.

بخشدار مرکزی با بیان اینکه ۷۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان از خطر خشکسالی نجات پیدا کردند، گفت: در ۱۰ سال گذشته ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به دلیل کمبود آب کشت برنج انجام نمی‌شد اما خوشبختانه با بارندگی‌های خوب امسال مشکل کم آبی این اراضی نیز مرتفع شده است.
محمد مدانلوبا اعلام اینکه لایروبی رودخانه از اردیبهشت سال جاری آغاز شده است، افزود: رودخانه سیاهرود به حد کافی تعریض شده است و نمایندگان این حوزه در مجلس شورای اسلامی قول اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان برای ادامه روند کار را دادند.

وی بیان کرد: موسسات بیمه کشاورزی باید به موقع پرداخت خسارت به کشاورزان را داشته باشند تا شاهد رغبت بیشتر کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار باشیم.
کد مطلب: 9374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *