ظرفیت خوب کردستان در تولید گوشت قرمز

11 تير 1398 ساعت 12:30

سنندج - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور می شود که کردستان ظرفیت تولید حداقل ۳۰ درصد آن را دارد و می تواند قطب تولید گوشت قرمز کشور شود.


تولید ایرانی:بهرام نصرالهی زاده در نشست هم اندیشی اقتصاد مقاومتی که با حضور شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و امور زیربنایی معاول اول رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد, اظهار داشت: برنامه اقتصاد مقاومتی در دو بخش زیرساخت و مسئله اب تقسیم می شود که مهمترین ان ارتباطات و راه است.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد مقاومتی با توجه به شرایط اقتصادی کشور مسئله تاب اور کردن و مقاوم کردن اقتصاد است که مانند شوک هایی از سوی سیاست های داخلی و خارجی به اقتصاد کشور وارد می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: در سال ۹۶ بنا شد استان ها علاوه بر برنامه های ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه های استانی را تدوین کند که به همت اعضای این ستاد در کردستان این برنامه تدوین شد.
نصرالهی زاده یاداور شد: در سال ۹۸ نیز الگوی جدیدی در نظر گرفته شده و بنا هست استان ها بر اساس ظرفیت و پتانسیل های موجود خود طرح های توسعه ای را در حوزه اقتصاد مقاومتی تدوین و اجرا کنند.
وی بیان کرد: در همین راستا ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه اقتصاد کردستان تدوین شده که سعی می شود تا پایان سال یا به اتمام برسند و یا حداقل فاز اول انها به اتمام برسد.
 


کد مطلب: 9265

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/9265/ظرفیت-خوب-کردستان-تولید-گوشت-قرمز

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com