شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰

سطح زیر کشت گل محمدی در ایران بیش از دنیاست

حجتی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در کل دنیا ۱۵ هزار هکتار و در کشور ما ۲۴ هزار هکتار است.
سطح زیر کشت گل محمدی در ایران بیش از دنیاست
توليد ايرانی: محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در دومین نشست تشکل‌های جهادی در رونق تولید اظهار کرد: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری و اختصاص منابع از صندوق توسعه ملی و مشارکت بهره‌برداران و خیرین و روستاییان در حوزه آبخیزداری در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در چند دهه گذشته بحث قنوات مورد بی‌مهری و کم‌مهری قرار گرفت، مسئولان وزارت نیرو برخلاف سال‌های گذشته اعلام می‌کنند بهترین شیوه استفاده از آب‌های زیر زمینی که تعادل بخشی و حفظ محیط زیست را در بر دارد، قنات‌ها هستند.

حجتی با اشاره به مشارکت زنان روستایی در گروه‌های جهادی تصریح کرد: ده‌ها صندوق سرمایه خرد روستایی در مناطق فارس تشکیل شده است که زنان روستایی همراه با گروه‌های جهادی می‌توانند ارتباط خوبی در زمینه صنایع غذایی و بازاررسانی داشته باشند.

وی همکاری در زمینه خارشتر و گیاهان دارویی را یکی دیگر از زمینه‌های جهادی دانست و گفت: هم اکنون مشکل کشور تأمین علوفه است که وابستگی زیادی در این زمینه داریم و باید رفع کنیم.
حجتی با اشاره اینکه سال گذشته در منطقه مهران استان ایلام تنها ۱۳۰ میلی متر بارندگی داشتیم، بیان کرد: با وجود آنکه منطقه مهران استان ایلام، کم آب‌ترین منطقه استان ایلام است؛ اما ۲۵ هکتار جنگل‌کاری توسط مردم صورت گرفته است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قابلیت‌های فراوانی در عرصه گیاهان دارویی کشور داریم، گفت: از دیرباز گل محمدی در کشور کشت می‌شد؛ اما سطح زیر کشت آن در گذشته حدود ۸ تا ۱۰ هزار هکتار بود، درحالیکه سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی به ۲۴ هزار هکتار رسید.
حجتی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گل محمدی ایران با دنیا قابل مقایسه نیست، افزود: مجموع سطح زیر کشت گل محمدی در دنیا ۱۵ هزار هکتار است که این امر با توجه به شرایط اقلیم کشور بیانگر ظرفیت‌های بی نظیر در خصوص کشت گل محمدی است، ضمن آنکه تقاضا برای این محصول در دنیا به سبب مسائل بهداشتی و گیاه درمانی بالاست.
وی در پایان تصریح کرد: برخی اوقات کم آبی و بی آبی را بهانه تنبلی و بیکاری خود مطرح می‌کنیم، در حالیکه در مناطقی که میزان بارندگی بالا بوده است، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها نداشتیم.
 
کد مطلب: 9116
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *