جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰

حجتی: قاچاق سازمان یافته گندم نداریم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هر نوع حمل و نقل گندم در کشور مستند سازی و شناسنامه دار شده است گفت:ممکن است بصورت پراکنده مواردی از قاچاق گندم مشاهده شود، اما بصورت سازمان یافته امکان قاچاق معکوس گندم(خروج از کشور) وجود ندارد.
حجتی: قاچاق سازمان یافته گندم نداریم
توليد ايرانی: محمود حجتی  وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما  با بیان اینکه اگر با آموزش و ترویج بهره وری را افزایش دهیم می‌توان تولید ملی در کشاورزی را دو برابر کرد اظهار کرد: گفت: اگر تولید ملی به ازای همین آب و خاکی که داریم بطور متوسط به میزان نصف تولید کنندگان نمونه و برتر کشور افزایش یابد، تولید ملی ما در دو برابر می‌شود و این ثروت بسیار بزرگی است که با افزایش بهره وری و آموزش و ترویج حاصل خواهد شد. 
حجتی تولید گیاهان دارویی و تولید ماهی در دریا را نمونه‌هایی از ظرفیت‌های مغفول مانده کشور ذکرکرد وافزود: با توجه به تنوع اقلیمی و بازار مناسب تولید گیاهان دارویی و همچنین وجود سواحل مناسب بویژه در مناطق محروم وکمتر توسعه یافته جنوب کشور اگر بتوان این ظرفیت‌ها را به جامعه معرفی کرد تاثیر بسیاری در ایجاد اشتغال و تولید خواهد داشت. 
حجتی گفت: نرخ گندم امسال هزار و 700 تومان تعیین شد و تاکنون سه ونیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد. 

وی درباره احتمال قاچاق معکوس گندم با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانتر بودن قیمت گندم در کشور‌های همسایه نسبت به قیمت خرید تضمینی در داخل کشور افزود: از آنجا که احتمال می‌رفت با توجه به افزایش نرخ ارز امسال شاهد قاچاق معکوس باشیم بنابراین سازوکاری اندیشیده شد تا هر نوع حمل و نقل گندم در کشور مستند سازی و شناسنامه دار شود و این اقدام بحث قاچاق را به شدت کاهش داده است. 
حجتی با تاکید براینکه هم اکنون هر گونه حمل ونقل گندم در مبادی و مسیر‌ها کنترل می‌شود گفت: محموله‌های گندم در مسیر کنترل می‌شود و باید مبدا و مقصد آن مشخص باشد و اگر باری خلاف قانون و مقررات حمل شود با آن برخورد خواهد شد. 
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمادگی موجود دربین دستگاه‌ها اعم از گمرکات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و همکاری خوب بین بخشی احتمال قاچاق معکوس گندم را بسیار پایین آورده است گفت: البته ممکن است بصورت پراکنده مواردی مشاهده شود، اما بصورت سازمان یافته امکان قاچاق معکوس گندم وجود ندارد.
 
کد مطلب: 9033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *