جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲

سهم ۱۷درصد اصناف کشور از تولید ناخالص ملی

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: اصناف استان این آمادگی را دارد تا کالاهای مورد نیاز و کالاهایی که در بازار با کمبود مواجه است را بدون دریافت هرگونه سود توزیع کند.
سهم ۱۷درصد اصناف کشور از تولید ناخالص ملی
توليد ايرانی:جمشید زند رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در دیدار روسای اتحادیه‌های صنفی استان با آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی که به مناسبت روز اصناف انجام گرفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهدای اصناف کشور و بابیان اینکه جامعه اصناف کشور ۶۲۰۰ شهید را در راه انقلاب تقدیم کرده است، گفت: اصناف استان مرکزی ۵۰۰ شهید و اصناف شهرستان اراک نیز ۲۵۷ شهید را تقدیم راه انقلاب کرده است که این افتخاری برای جامعه صنفی است.
کمک یک میلیارد تومانی اصناف استان به سیل‌زدگان
وی افزود: اصناف استان مرکزی این افتخار را دارد که در مواقع حساس کشور مانند سیل اخیر و زلزله کرمانشاه به یاری هم‌وطنان شتافته به‌طوری‌که صنف‌های مختلف استان در سیل اخیر بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی را به هم‌وطنان سیل‌زده خود رساندند.
زند ادامه داد: هم‌اکنون نیز اکیپ‌های تعمیر لوازم‌خانگی به‌منظور کمک به سیل‌زدگان و تعمیر لوازم خراب‌شده آنان در مناطق سیل‌زده حضور دارند و بدون هیچ منتی به هم‌وطنان خودیاری می‌رسانند.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی بابیان اینکه در هر شهرستان استان یک اتاق اصناف وجود دارد، تشریح کرد: در سطح استان ۱۸۰ اتحادیه صنفی و حدود ۶۰ هزار واحد صنفی مشغول به کارند که از این تعداد تقریباً یک ششم آن را واحد های تولیدی و مابقی را واحدهای توزیعی، خدماتی و خدمات فنی تشکیل می‌دهد.

۱۷ درصد تولید ناخالص ملی بر دوش اصناف کشور است
زند بابیان اینکه ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی بر دوش اصناف کشور است، افزود: معتقدیم امکان اشتغال‌زایی در اصناف با کمترین مقدار سرمایه ممکن یعنی با حدود ۵۰ میلیون تومان ممکن است و این در حالی است که اشتغال‌زایی در واحدهای بزرگ سرمایه‌های بسیار کلان‌تری نیاز است.
وی، درخواستی هم از قوای مجریه و مقننه داشت و گفت: انتظار می‌رود این دو قوه توجه بیشتری به اصناف داشته باشند و حمایت‌ها به‌صورت شعاری نباشد بلکه در عمل حامی صنف باشند.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تأکید کرد: این استان به‌عنوان قطب تولید تریکو، مبلمان، یخچال‌های صنعتی و ... می‌تواند فعالیت خوبی داشته باشد ولی نیاز است تا کمی به این موضوع اهمیت داده و سرمایه‌گذاری شود.
زند، ادامه داد: درخواست داریم تا نگاه دولت را نسبت به بخش خصوصی بهبود ببخشید و اعتماد آنان را به این بخش تقویت کنید و اصناف نیز این اطمینان را می‌دهد که دولت با اعتماد به بخش خصوصی به‌خصوص اصناف ضرری را متحمل نشود.

آمادگی اصناف استان جهت توزیع بدون سود کالاهای موردنیاز مردم
وی از آمادگی اصناف استان مرکزی جهت توزیع کالاهای موردنیاز مردم بدون سود در واحدهای صنفی خبر داد و اضافه کرد: البته این مهم منوط به این است که این کالا به اصناف برسد تا بتوان آن را توزیع کرد و صرفاً در اختیار فروشگاه‌های بزرگ قرار نگیرد تا شاهد چنین صف‌های عریض و طویلی برای کالاهایی مانند شکر و قند نباشیم.
رئیس اتاق اصناف شماره تماس ۳۸۲۰ را جهت دریافت نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردمی اعلام و خاطرنشان کرد: اصناف در بازرسی‌های صورت گرفته نقش مؤثری داشت و دولت باید برابر قانون بخشی از جرائم را به اصناف برمی‌گرداند ولی این کار صورت نگرفته است. معتقدیم باید تخلف را از سرمنشأ کنترل کرد چراکه امکان قطع آن در انتهای زنجیره وجود ندارد.
 
کد مطلب: 9028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *