شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳

مجری مصوبات هیات واگذاری هستم، حق رای ندارم

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه تا دولت کوچک و مخارج آن کم نشود کشور نجات پیدا نخواهد کرد، گفت: از همه مصوبات هیات واگذاری دفاع می کنم و همه آنها خوب، صحیح و درست است.
مجری مصوبات هیات واگذاری هستم، حق رای ندارم
توليد ايرانی: میرعلی اشرف پوری حسینی در جلسه فرماندهان بسیج دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد که در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی در خرداد سال ۸۰ با تغییر نام به سازمان مالی گسترش مالکیت واحدهای تولیدی، رسالت و کار خود را آغاز کرده است و از عمر آن حدود ۱۸ سال می‌گذرد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بندهای مختلف اصل ۴۴ قانون اساسی نیز در خرداد ۸۴ و تیر ۸۵ ابلاغ و قانون اجرایی اصل ۴۴ هم در خرداد سال ۸۷ ابلاغ شد. بنابراین چون سازمان خصوصی سازی در خرداد ماه متولد شد و هم ابلاغ اصل ۴۴ و قانون آن در خردادماه بوده، لذا خرداد ماه خاصی برای این سازمان است.
وی با اشاره به اینکه این روزها بنده و سازمان خصوصی سازی با افترا و هجمه‌های بسیار تند و شدید مواجه هستیم، ادامه داد: با الفاظ بسیار رکیکی از سازمان خصوصی سازی یاد می‌شود نسبت‌های بد، فسادآمیز و تهمت‌های زیادی هم به ما زده می‌شود.
وی گفت: عمده بحث مخالفان این است که چرا ارزان فروختید و اهلیت را بررسی نکردید. این موضع از اختیارات من خارج است تنها مجری مصوبات هیأت واگذاری هستم و در هیئت واگذاری حق رأی نداریم.
پوری حسینی افزود: از همه مصوبات هیأت واگذاری دفاع می‌کنم و همه آنها خوب، صحیح و درست است.
وی گفت: علاوه بر این بحثی را که باید هر چه زودتر در کشور عملیاتی کنیم و خیالمان را از جهت مباحث سیاسی نیز راحت کنیم اقتصاد مقاومتی است که خصوصی سازی هم بخشی از آن را در بر می‌گیرد.
پوری حسینی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه فکر کنیم نفت نداریم، یا داریم نمی‌خواهیم صادر کنیم و یا نمی‌توانیم صادر کنیم و درآمدهای نفتی کشور صفر است، بنابراین چگونه می‌خواهیم کشور را اداره کنیم.
وی گفت: الان که در کشور اذیت می‌شویم به خاطر این است که نمی‌توانیم نفت را صادر کنیم و به شدت به نفت وابسته ایم، تا وقتی که این وابستگی ادامه دارد باید کجدار و مریض رفتار کنیم و متأسفانه باید کشور را اینگونه اداره کنیم.
پوری حسینی با اشاره به اینکه ما مسئولین باید قدری به زحمت بیفتیم و برنامه ریزی کنیم و کشور را نجات بدهیم، گفت: اینکه کاری بکنیم که همه از ما راضی باشند روش خوبی برای مدیریت کلان کشور نیست و نمی‌شود همه را راضی نگه داریم.
وی افزود: در سازمان خصوصی سازی وقتی می‌رویم شرکتی را واگذر کنیم متوجه می‌شویم حدود ۲۰ درصد نیروها مازاد هستند و زمانی هم که خصوصی سازی را در آن شرکت انجام می‌دهیم، متوجه هستیم که احتمال تعدیل نیرو وجود دارد و حواشی دیگر هم در این رابطه وجود دارد، می‌دانیم که نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم اما به وظایف خود عمل می‌کنیم و تا زمانی که بخش دولتی کوچک نشود محال است اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شود و تحقق پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه تا دولت کوچک و مخارج آن کم نشود کشور نجات پیدا نخواهد کرد، گفت: اقتصاد در سیاست و در تصمیمات کلان کشور موثر است. اگر مشکلات اقتصاد را حل نکنیم، مجبور می‌شویم که جام زهر را بنوشیم.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: بر این اساس به دلیل اجرای اقتصاد مقاومتی و اصلاح اقتصاد کشور در سازمان خصوصی سازی مانده ام و فداکاری می‌کنم و با وجود افتراها و حاشیه‌های زیاد به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.
 
کد مطلب: 9012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *