جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶

برداشت بیش از ۱۵ تن گلبرگ و غنچه گل محمدی در تفرش

مدیر جهاد کشاورزی تفرش گفت: از اواخر اردیبهشت‌ماه برداشت گل محمدی از سطح ۸ هکتار گلستانهای شهرستان آغاز و بیش از ۱۵ تن گلبرگ و غنچه گل برداشت شد.
برداشت بیش از ۱۵ تن گلبرگ و غنچه گل محمدی در تفرش
به گزارش توليد ايرانی؛  حسنی مدیر جهاد کشاورزی تفرش با اشاره به برداشت گل محمدی از گلستان‌های تفرش گفت: از اواخر اردیبهشت‌ماه برداشت گل محمدی از سطح ۸ هکتار گلستان‌های شهرستان آغاز و بیش از ۱۵ تن گلبرگ و غنچه گل برداشت شد.

حسنی اظهار کرد: ۲۰ درصد از محصولات برداشتی به‌صورت خشک‌شده به بازار فروش عرضه و مابقی در واحدهای گلاب‌گیری تجاری یا خانگی فرآوری و به گلاب یا اسانس تبدیل می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تفرش ادامه داد: هم‌اکنون در شهر تفرش، در روستاهای بازرجان، کهک، کوهین، نقوسان، معین آباد، کنگران، قره جاقیه و... گلستان‌هایی ایجادشده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است؛ بهره‌برداری از برخی از گلستان‌ها هم در سالهای آتی آغاز خواهد شد.

حسنی افزود: در حال حاضر متوسط عملکرد محصول گلبرگ گلستان‌های شهرستان حدود ۲ تن در هکتار است که این امر به دلیل پایین بودن سن اکثر گلستان‌هاست. علاوه بر سطوح بارور، نزدیک به ۴ هکتار گلستان طی دو سال گذشته احداث‌شده که هنوز به باروری نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با ایجاد مزارع الگویی و برنامه‌های آموزشی در راستای تغییر الگوی کشت اراضی کم بازده و توسعه کشت گل محمدی در شهرستان قدم برمی‌دارد.
کد مطلب: 8995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *