چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰

افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت در ماه‌های آتی سال ۹۸، بالغ بر یکصدهزار میلیارد تومان پروژه در بخش معدن افتتاح می‌شود و این رقم به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در ۳ سال آینده خواهد رسید.
افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش معدن
توليد ايرانی: رضا رحمانی در همایش روز ملی اصناف با اشاره به اشتغال 6 میلیون نفر در حوزه اصناف کشور گفت: سال گذشته برای ایجاد 250 هزار شغل جدید در حوزه اصناف برنامه‌ریزی کردیم که بحمدالله این هدفگذاری کاملا محقق شد و سال گذشته 12 درصد رشد در صدور پروانه صنفی را تجربه کردیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت توجه به صادرات به کشورهای همسایه گفت: خوشبختانه به‌دنبال اولویت‌گذاری صادرات به کشورهای همسایه در حوزه معدن اتفاقات خوبی رخ داده و علیرغم پتانسیل‌های موجود سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد، به طوریکه در ماه‌های آتی سال 98، بالغ بر یکصدهزار میلیارد تومان پروژه در این حوزه افتتاح می‌شود و این رقم به 300هزار میلیارد تومان در 3 سال آینده خواهد رسید.
رحمانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر رصد روزانه قیمت کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم گفت: سازمان حمایت به‌صورت روزانه قیمت 100 قلم کالا را رصد می‌کند، ولی من شخصاً نظارت‌های خودم را در این بخش اعمال می‌کنم. مثلاً در حوزه شکر، معاونینم را برای بررسی قیمت آن در بازار روانه بازار کردیم و متوجه شدیم که متأسفانه مشکلاتی در قیمت آن وجود دارد که خوشبختانه با هماهنگی وزارت جهاد و افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت آن در بازار بودیم.
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت بهره‌برداری درست از کسب و کارهای نوین گفت: در حال حاضر دستور داده‌ام که دفتر ویژه تحت عنوان کسب‌های نوین در وزارتخانه ایجاد شود تا با رصد شرایط فناوری و تکنولوژی در کشور بتوانیم از پتانسیل‌های ورود تکنولوژی به حوزه بازار استفاده کنیم و خدایی ناکرده روزی نیاید که غافلگیر شویم که ببینیم بعضی از کسب و کارهای ما رو به انقراض گذاشته‌اند.
وزیر صنعت، معدن و تجرات در ادامه با بیان اینکه باید وضعیت موجود در تولید کشور را حفظ کرد، از فعالسازی ظرفیت‌های خالی تولید در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر کالایی که امکان ساخت و تولید آن در کشور وجود دارد، نباید از خارج وارد شود.
رحمانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس میانگین واردات سال 1397 حدود 22 درصد کاهش پیدا کرد و کاهش واردات کالاهای مصرفی نیز 36 درصد بوده است. این درحالی است که در 3 ماهه نخست امسال واردات 142 قلم کالا ممنوع اعلام شد و سال گذشته نیز جهت حمایت از تولید داخل 1339 قلم کالا ممنوع شد.
وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده درخصوص پوشاک، از هدف‌گذاری اشتغال 200 هزار نفر در حوزه پوشاک خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اجازه واردات کالاهای غیرضروری را نباید داد گفت: ما این موضوع را دنبال کرده‌ایم ولی گاهاً موضوعاتی مطرح می‌شود که فلان کالا وارد شده است؛ مثلا درباره واردات غذای حیوانات؛ درحالیکه عمده غذای حیوانات وارد شده، غذای سگ‌های نیروهای امنیتی و هلال احمر بوده و امسال نیز بخشی از واردات آن ممنوع شد.
 
کد مطلب: 8965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *