جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۷

افزایش مطالبات، نتیجه نرخ‌شکنی در صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نرخ‌شکنی‌ها در صنعت بیمه، نتیجه‌ای جز افزایش مطالبات ندارد، گفت: قصد بنگاهداری نداریم.
افزایش مطالبات، نتیجه نرخ‌شکنی در صنعت بیمه
توليد ايرانی: غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی، در پیامی به مناسبت چهل و هشتمین سالروز تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در علم اقتصاد موضوع «سهم بازار» بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای مالی و اعتباری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به این معنا که اگر صنعت یا تجارت و بازرگانی از منابع موجود، سهم چشمگیری داشته باشد در بازار سرمایه می‌ماند؛ در غیر این صورت، به سادگی حذف خواهد شد. در این میان صنعت بیمه شرایط استثنایی و خاصی دارد که با این معادلات اقتصادی قابل بررسی نیست.

در این پیام آمده است: سهم صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور چندان نیست اما با نگاهی به مأموریت‌های حساس آن همواره از بازیگران و بازیگردانان برجسته صحنه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور به شمار می‌رود. نقش غیر قابل انکار صنعت بیمه در تأمین آرامش بازارهای پولی و مالی، ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات، اهالی صنعت و در نهایت مصرف کنندگان این صنعت را به یک شبکه استراتژیک اقتصادی _ اجتماعی مبدل کرده است.
چهل و هشت سال است که از تأسیس بیمه مرکزی می‌گذرد و در تمامی این سال‌ها نگاه نگران بخش‌های گوناگون اقتصادی کشور به بیمه مرکزی دوخته شده است. از نوسانات ارزی تا التهابات پولی، بحران اشتغال و رونق تولید و پوشش ریسک‌های عظیم و تأمین امنیت روانی کارکنان بخش اقتصادی کشور در گرو عملکرد صحیح، سریع و دقیق صنعت بیمه است.
ناگفته پیدا است که بخشی از عملکرد نهاد ناظر به سیاستگذاری مدیران ارشد آن بستگی دارد؛ اما در طول چهل و هشت سال اخیر، بیمه مرکزی روی سه ریل اجرای سیاست‌های کلان، حمایت از بیمه گران و بیمه گذارن، هدایت صنعت بیمه و صیانت از سرمایه‌های آن حرکت کرده و همچنان این مسیر را خواهد پیمود.
همانگونه که پیش از این نیز بارها به این نکته مهم پرداخته شده که بیمه مرکزی نه قصد بنگاه داری دارد و نه با نظارت سنتی، فعالان این صنعت را در تنگنا قرار خواهد داد؛ بلکه استراتژی مشخص ما تعامل با تمامی ارکان صنعت بیمه کشور و بهره گیری از تمام پتانسیل آن در بخش‌های گوناگون است.
استفاده از توان علمی و فنی شرکت‌های بیمه در امر اصلاح قوانین و تدوین آئین نامه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های سندیکای بیمه گران ایران در رده‌های مختلف نظارتی و به کارگیری نیروهای ماهر پژوهشکده در امر آموزش و پژوهش از برنامه‌های جدی نهاد ناظر در سال پیش رو محسوب می‌شود.
در سال‌های فعالیت صنعت بیمه و نظارتی در حدود نیم قرن به این موقعیت حساس رسیده‌ایم که با کاهش تخلفات و تقلبات، پرهیز از رقابت‌های غیرفنی و نرخ شکنی هایی که ثمره‌ای جز مطالبات معوقه و بدهی انباشته در پی نخواهد داشت به مرحله تازه ای گام بگذاریم که ضریب نفوذ بیمه در جامعه به استانداردهای بین المللی نزدیک شود.
با امید خداوند متعال و همت تمامی دلسوزان و نخبگان صنعت بیمه، رسیدن به افق‌های روشن فردا و چشم اندازهای پیش بینی شده برای صنعت بیمه دور از دسترس نخواهد بود. چهل و هشتمین سالروز تأسیس بیمه مرکزی را به تمامی همکاران گرامی در نهاد نظارتی و خانواده بزرگ صنعت بیمه تبریک می‌گویم و سلامتی و توفیق شما را از خداوند بلند مرتبه خواستارم.
 
کد مطلب: 8923
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *