2.9 میلیون تن گندم خرید تضمینی شد

24 خرداد 1398 ساعت 14:06

مجری طرح گندم کشور، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۴ هزار و ۸۴۴میلیارد تومان در اقلیم گرم و خشک و اقلیم معتدل خرید تضمینی شده است.


به گزارش تولیدایرانی؛ اسماعیل اسفندیارپور مشاور وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران پس از ثبت اطلاعات در سامانه خرید تضمینی گندم خبر داد افزود: تاکنون مبلغ ۳ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان از پول گندم‌کاران به حسابشان واریز شده که معادل ۷۷ درصد کل خرید است.

اسفندیارپور  با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در ۲۰ استان کشور در حال انجام است اظهار داشت: خوزستان با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ، گلستان با ۳۰۰ هزار تن و فارس با ۲۹۰ هزار تن رتبه‌های اول تا سوم خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

اسفندیار پور گفت: از این میزان خرید گندم تاکنون ۱۵۳ هزار تن بذر گندم نیز از کشاورزان خریداری شده است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون خرید تضمینی گندم در استان‌های اقلیم گرم و خشک رو به پایان است اما در استان‌های اقلیم معتدل ادامه می‌یابد و از اوایل تیر استان‌های اقلیم سرد نیز وارد چرخه خرید می‌شوند.
مجری طرح گندم کشور پیش بینی کرد که امسال تولید گندم بیش از ۱۴.۵ میلیون تن باشد زیرا به گفته وی، طبق بند سه ماده ۱۴ قانون برنامه و بودجه صنف و صنعت می‌توانند گندم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی عاملیت پرداخت پول گندم‌کاران را بر عهده دارد تصریح کرد: متولی خرید تضمینی گندم نیز شرکت بازرگانی دولتی ایران است که دولت به دلیل بالا بودن کیفیت، هر کیلوگرم گندم معمولی – نان را با قیمت ۱۷۲۸ تومان از کشاورزان خریداری می‌کند.

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم معمولی با افت ۴ درصد مفید و یک درصد غیرمفید ۱۷۰۰ تومان و گندم دروم ۱۷۷۰ تومان خریداری می‌شود.

خرید تضمینی گندم امسال از اواخر اسفند از شهرستان جیرفت واقع در جنوب کرمان آغاز شد و تا اواخر مهر در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.


کد مطلب: 8732

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8732/2-9-میلیون-تن-گندم-خرید-تضمینی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com