دولت ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای برق رسانی روستایی سرمایه‌گذاری کرد

26 خرداد 1398 ساعت 10:45

ایران در شمار نخستین کشورهایی است که تمام روستاهای خود را به‌ شکل جهادی برق‌رسانی کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌طور متوسط روزانه چهار روستا از نعمت برق‌ برخوردار شده اند و دولت تدبیر و امید هم یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری کرد.


به‌گزارش تولیدایرانی؛ پیش از انقلاب روند برق‌رسانی به روستاها بسیار کند بوده به گونه‌ای که تنها چهار هزار و ۳۶۷ روستا از نعمت برق برخوردار بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این روند شتاب گرفت و در سال ۱۳۸۸ جشن پایان برق‌رسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور برگزار شد.

همچنین از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور در دستور کار قرار گرفت و اکنون به ۵۷ هزار و ۲۸۰ روستای کشور برق‌رسانی انجام شد.

علاوه براین از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تا پایان سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۱۵۲ روستا با ۳۰ هزار و ۹۵۶ خانوار از نعمت برق و روشنایی برخوردار شده‌اند و این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه داشته که بر این اساس از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۴۸۷ روستا (با ۷۴۹۸ خانوار) برق‌رسانی شده است و در مجموع فعالیت ۲ دوره دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۳۹ روستا با ۳۸ هزار و ۹۰۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در همین دوره برای چهار هزار و ۸۵۰ خانوار روستایی یا عشایری در کشور در نقاط سخت‌گذر، مناطق دورافتاده و یا مناطقی که عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها بوده و احداث شبکه برق موجب تخریب آن می‌شد، از سیستم انرژی‌های نو و تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی و…) استفاده شده است.

برپایه این گزارش در دوره دولت تدبیر و امید در مجموع یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های برق‌رسانی روستایی شامل احداث و توسعه خطوط و پست‌های فوق توزیع روستایی، توسعه و بهینه‌سازی شبکه (خطوط و پست‌های) توزیع، نصب چراغ‌های روشنایی معابر روستایی و برق‌رسانی به روستاهای بدون برق هزینه شده است.


کد مطلب: 8702

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8702/دولت-۱۷۰۰-میلیارد-تومان-برق-رسانی-روستایی-سرمایه-گذاری

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com