جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

حال کارخانه ایرانی تولید رشته خوب نیست!

مدیر عامل کارخانه گندمان با اشاره به اینکه در حال حاضر با وضعیت بحرانی مواجه شده ایم، گفت: عدم نقدینگی و سرمایه در گردش با عث شده تا میزان تولید ما از 5 تن در روز به 200 کیلو برسد و به این خاطر مجبور شده‌ایم بسیاری از کارگران خود را تعدیل کنیم.
حال کارخانه ایرانی تولید رشته خوب نیست!
تولید  ایرانی: محمد رضا عابدی مدیر عامل کارخانه گندمان که در زمینه تولید رشته‌های آشی و پلویی فعالیت می‌کند با اشاره به اینکه این کارخانه در حال تعطیلی هست، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تولید کارخانه گندمان در شرایط بسیار بحرانی قرار گرفته و رفته رفته این کارخانه در حال تعطیلی است چرا که تعداد کارگران ما از 30 نفر در سال گذشته به 2 تا 3 نفر در حال حاضر رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کمبود نقدینگی فعالیت آنچنانی نداریم علاوه بر اینکه سال گذشته برای بازسازی کارخانه مجبور به گرفتن تسهیلات از بانک شدیم که الان این بدهی بانکی نیز شرایط را برای کارخانه ما سخت تر کرده است.

مدیر عامل کارخانه گندمان با عنوان اینکه در حال حاضر حتی توان خرید مواد اولیه مورد نیاز برای تولید خود را هم نداریم، عنوان کرد: روزهایی بود که ما در انبار خود چند هزار گونی آرد برای تولید خود خریداری می‌کردیم اما متاسفانه الان با مشکلاتی که برای ما بوجود آمده حتی از خرید مواد اولیه مورد نیاز خود هم ناتوانیم.

عابدی با بیان اینکه سرمایه در گردش اصلی ترین مشکلی است که امروز مانع از فعالیت ما شده، عنوان کرد: عدم وجود سرمایه در گردش و بدهی های بانکی که برای ما بوجود آمده باعث شده تا نتوانیم به فعالیت خود ادامه دهیم از این رو اگر دولت و مسئولین بتوانند حمایت های لازم را از ما به عمل آورند کارخانه گندمان دوباره سرپا خواهد شد و خواهیم توانست تولید خود را با ظرفیت روزانه تا 5 تن آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بارها برای تسویه بدهی خود اقدام به دریافت تسهیلات از بانک کردیم اما هر بار بانک با درخواست ما موافقت نمی‌کرد، عنوان کرد: بانک به علت بدهی که کارخانه گندمان به بانک داشت برای پرداخت تسهیلات درخواست وثایقی سنگین از ما می‌کرد که تامین چنین وثایقی از عهده ما خارج بود و مجبور به تعطیل کردن بخش عظیمی از کارخانه شدیم و تنها 3 نفر از کارگران ما در حال حاضر مشغول به کارند.

مدیر عامل کارخانه گندمان با توجه به اینکه از مهر ماه سال گذشته کارخانه با این مشکلات مواجه شده است، افزود: از برج 7 سال گذشته به بعد کارخانه با افت تولید شدید ناشی از نبود سرمایه در گردش مواجه شد که اگر این سرمایه در گردش تامین شود علاوه بر خطوط تولیدی که تابحال در حال تولید بودند خطوط تولید رشته‌های سوپی و ورمیشل نیز اضافه خواهد شد که طبعا علاوه بر افزایش اشتغال در این منطقه باعث خودکفا شدن و حتی صادرات در این حوزه خواهیم شد.

عابدی در پایان خاطر نشان کرد: ما در صورت وجود نقدینگی و توانایی تامین مواد اولیه ظرفیت تولید تا 5 تن در روز را هم داریم اما متاسفانه در شرایط فعلی و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم میکنم الان روزانه حدود 100 الی 200 کیلو محصول تولید میکنیم.

 
کد مطلب: 870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *