اینستکس به‌زودی عملیاتی می‌شود

22 خرداد 1398 ساعت 16:55

وزیر امور خارجه آلمان که با سفر به ایران با مقام‌های ارشد ایرانی دیدار کرده بود، یک پیام ویژه نیز به همراه داشت: سیستم مالی مشترک ایران و اروپا (اینستکس) به زودی عملیاتی خواهد شد.


تولید ایرانی:  هایکو ماسِ وزیر امور خارجه آلمان که دیدارهایی با رییس‌جمهور و وزیر امورخارجه ایران داشت تاکید کرده است که سیستم پرداخت مالی اروپا که باهدف دور زدن تحریم‌های آمریکا طراحی شده است به‌زودی آماده استفاده خواهد شد.
ماس پیشتر گفته بود که این سیستم مالی موسوم به «اینستکس» پس از ماه‌ها کار فشرده آماده عملیاتی شدن است. وی گفت: این یک ابزار از نوع جدید است، پس عملیاتی کردن آن کار چندان آسانی نیست چون راه‌اندازی یک سیستم پرداخت کاملا جدید کار پیچیده‌ای است.
به گفته این مقام ارشد اروپایی، اکنون همه نیازهای رسمی عملیاتی شدن این پروژه آماده است و به‌زودی در آینده نزدیک به مرحله اجرا درخواهد آمد.
مقام‌های اروپایی درتلاش اند باوجود خروج یکجانبه دولت ترامپ از توافق برجام، این توافق را زنده نگه‌دارند. ایران در این مدت انتقادهایی را از میزان جدیت اروپا در حفظ و نگهداری از توافق برجام مطرح کرده‌است.
وزیر امور خارجه آمریکا نیز که دولتش اخیرا تهدید کرده بود کانال مبادلات مالی ایران و اروپا را هدف تحریم قرار خواهد داد، چندی پیش در تازه‌ترین اظهارات خود در آلمان موضع نرم‌تری اتخاذ کرد.
 


کد مطلب: 8689

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8689/اینستکس-به-زودی-عملیاتی-می-شود

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com