کَلَک پتروشیمی‌ها برای فرار از پرداخت مالیات

22 خرداد 1398 ساعت 15:42

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: پتروشیمی‌های کشور برای فرار از پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هنگام فروش محصولات خود در داخل، صادرات صوری انجام می‌دهند.


تولید ایرانی: امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت‌های پتروشیمی وقتی که می‌خواهند کالای خود را در داخل کشور بفروشند باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند و طبق گزارشی که به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس رسیده برای این‌که این ۹ درصد مالیات را پرداخت نکنند، با تبانی با یک گمرک عسلویه، صادرات صوری انجام می‌دهند.
وی افزود: این صادرات صوری به این شکل است که کالایی از گمرک صادر نمی‌شود و فقط اسناد و مدارک کاغذی آن به گمرک مربوطه ارسال و مراحل صادرات روی کاغذ انجام می‌شود و بعد شرکت‌های پتروشیمی بعد از این کار، محصولات خود را در داخل به فروش می‌رسانند و بدین ترتیب از پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده فرار می‌کنند.
 
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: این گونه اقدام، قاچاق کالا محسوب می‌شود و از طرف دیگر چون ارزش افزوده را از بین برده‌اند، اختلاس در شرکت‌های پتروشیمی محسوب می‌شود.
 
خجسته خاطرنشان کرد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به این موضوع ورود پیدا کرده و مستنداتی را نیز در این باره به دست آورده و آنها را بررسی کرده و اینکه صادرات صوری که در گمرک مربوطه انجام شده، کاملاً برای فراکسیون محرز شده است.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در پایان گفت: مقدمات کار برای ارسال پرونده به مرجع قضایی انجام شده و علاوه بر این فراکسیون طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توضیح در این باره شده است.
 


کد مطلب: 8683

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8683/ک-ل-ک-پتروشیمی-ها-فرار-پرداخت-مالیات

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com