جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۹

۵ میلیون واحد مسکونی کم داریم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم.
۵ میلیون واحد مسکونی کم داریم
توليد ايرانی: محمدرضا رضایی با بیان اینکه سال گذشته در نامه ای به رئیس جمهور شرایط عمومی بخش مسکن را پیش بینی کرده بودیم، اظهار داشت: در سال های گذشته با رکود تولید مسکن تورم بسیار زیاد قیمت مسکن را می بینیم.
وی نبود تعادل میان تولید و نیاز جامعه را عامل گرانی قیمت مسکن دانست و گفت: در دنیا ۳۰ درصد اقتصاد به بخش مسکن اختصاص می یابد اما در کشور ما از تسهیلات پرداخت شده فقط ۸ درصد مربوط به بخش مسکن است.
 
رضایی افزود: ۵ میلیون خانوار در جامعه، نیازمند مسکن هستند و با فعال شدن تولید در این بخش ۵۰۰ هزار مهندس مشغول به کار می شوند.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد درآمد شهرداری ها از ساخت و ساز مسکن است، گفت: تسهیلات بانکی را به سمت تولید سوق نداده ایم.‌
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: اکنون تسهیلات خرید مسکن در تهران ۱۶۰ میلیون تومان برای زوج های جوان است اما این تسهیلات ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت مسکن را تأمین می کند.
 
رضایی گفت: باید سالانه ۷۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود اما بیشترین تعداد مسکن که در سال های اخیر ساخته شده ۳۰۰ هزار واحد در سال بوده است.
وی افزود: تاکنون به رغم تأکید رئیس جمهور و تصریح قانون، فقط ۱۰ درصد زمین هایی که در اختیار دستگاه های دولتی بوده به وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و ساز داده شده است و هنوز ۹۰ درصد زمین ها در اختیار دستگاه های دولتی است.
رضایی گفت: هیچ پایه‌ای برای اجاره بها در کشور وجود ندارد و وزارت راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی هر دو در اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی مقصرند.
 
کد مطلب: 8678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *