پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸

فروش روسری های هند و ترکیه در بازار ایران! + عکس

صدق‌آمیز گفت: برخی کالاهای فروشگاه‌های بزرگ برند ترکیه‌ای که به صورت مجاز در داخل کشور نمایندگی و شعبه دارند قاچاق است
فروش روسری های هند و ترکیه در بازار ایران! + عکس
توليد ايرانی: محمد علی صدق آمیز، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در رابطه با تولید چادرهای مشکی کارخانه شهرکرد بیان داشت: این کارخانه پارچه تولید میکند اما تولیدات آن به میزانی که اعلام کرده‌اند نیست به طوری که قبلا ادعایشان این بود که این کارخانه می تواند 10 تا 12 درصد نیاز بازار را تأمین کند که در عمل به هیچ عنوان این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در کل تولید انواع پارچه در فضای کنونی کشور تحت تأثیر رکود شدیدی است که بازار را فراگرفته است، از طرفی با این که تا حد بسیار مختصری جلوی قاچاق گرفته شده است اما واردات غیررسمی پارچه همچنان ادامه دارد.

صدق آمیز تأکید کرد: واردات رسمی پارچه چیزی در حدود یک ششم مصرف کشور است و این بسیار نگران کننده است، زیرا نشان دهنده این موضوع است که عمده مصرف کشور از طریق قاچاق تأمین می شود البته تنها پارچه ای که به صورت قاچاق وارد کشور نمی‌شود پارچه چادر مشکی است و هر آن چه که وارد می شود از مبادی رسمی است.

وی اظهار داشت برخی از کالاهای فروشگاه‌های برند ترکیه‌ای که به صورت مجاز در بازارهای داخلی پوشاک فعالیت می‌کنند به صورت قاچاق اجناس خود را وارد کشور ما می کنند و این مایه تأسف است که اراده ای برای حل این مشکلات وجود ندارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در رابطه با واردات رسمی پارچه مشکی تصریح کرد: 100 درصد پارچه چادر مشکی موجود در بازار وارداتی است. حتی 80 درصد روسری‌هایی که بانوان ایرانی استفاده می‌کنند وارداتی است و از کشورهایی مانند چین، هندوستان و ترکیه وارد می شود و این در حالی است که تولید روسری به راحتی و با کمی حمایت امکان پذیر است.

وی در پایان گفت: از 80 میلیون مصرف جامعه تنها 2 نهایتا 3 میلیون متر در مجموعه های صنعتی تولید شده و بقیه در شبکه‌های تولید خانگی و به صورت سنتی به محصول مورد استفاده بانوان تبدیل می‌شوند.
 
کد مطلب: 867
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *