تبانی ۴ شرکت‌ تولیدکننده برای گرانی ۷۰ درصدی روغن موتور

21 خرداد 1398 ساعت 10:18

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس می‌گوید برخی شرکت‌های تولیدکننده هر طور که بخواهند در بازار انحصاری، قیمت روغن موتور را افزایش می‌دهند.


تولید ایرانی: امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی  درباره نقش 4 شرکت تولیدکننده روغن موتور در گرانی 70 درصدی این محصول، گفت: گرانی روغن موتور باید توسط تیم اقتصادی دولت کنترل شود چراکه این موضوع می‌تواند تبعات ناگواری برای کشور از جمله افزایش آلودگی و تحمیل خسارت‎ و هزینه‌های سنگین برای مردم به همراه داشته باشد.
بازار انحصاری روغن موتور در اختیار 4 شرکت تولیدکننده
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کنترل بازار را رها کرده است، افزود: باید دید افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور چه دلیلی دارد؟ اگرچه ممکن است اولین پاسخ به این موضوع افزایش نرخ ارز باشد اما دلالان در رشد قیمت‌ها تاثیرگذار زیادی دارند از سوی دیگر بازار انحصاری روغن موتور که در اختیار 4 شرکت تولیدکننده قرار دارد می‌تواند شرایطی ایجاد کند تا به راحتی قیمت‌ها روند صعودی به خود گیرد.
افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور فاجعه ایجاد می‌کند
وی با طرح این پرسش که چرا باید بازار به حال خود رها شود به گونه‌ای که قیمت پراید 15 میلیون تومانی به 60 میلیون تومان برسد، اظهار کرد: افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور فاجعه ایجاد می‌کند در حال حاضر  برخی شرکت‌های تولیدکننده با تبانی با دلالان قیمت‌ها را افزایش می‌دهند این در حالی است که دولت تنها نظاره‌گر است و اقدامی برای برخورد با متخلفان انجام نمی‌دهد.
وزارت صمت به موضوع بازار انحصاری روغن موتور ورود کند
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده باید با نظارت از ایجاد بازار انحصاری روغن موتور و جولان برخی شرکت‌های تولیدکننده در قیمت‌گذاری جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: اگرچه آمریکا ایران را تحریم کرده است اما آمریکای داخلی( دلالان) باعث شدند شکر، قند، خودرو، روغن موتور و... افزایش قیمت افسارگسیخته‌ای را در بازار تجربه کنند.
سکوت دولت در برابر سوءاستفاده‌گران
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوداگران بازار را مدیریت می‌کنند و دولت نیز در این شرایط سکوت کرده است این عملکرد دولت باعث سوءاستفاده می‌شود.
مقاومت دولت در برابر افزایش حقوق‌ها
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در برابر افزایش حقوق‌ها مقاومت می‌کند اما رشد قیمت‌ها را به حال خود رها کرده است.
 


کد مطلب: 8660

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8660/تبانی-۴-شرکت-تولیدکننده-گرانی-۷۰-درصدی-روغن-موتور

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com