صندوق‌های سرمایه گذاری پروژه معاف از مالیات بر ارزش افزوده شدند

22 خرداد 1398 ساعت 16:26

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در تشریح کمیسیون متبوع خود، گفت: نقل و انتقال دارایی به صندوق های سرمایه گذاری پروژه در بورس که برای تامین مالی پروژه هستند، معاف از مالیات بر ارزش افزوده می شوند.


تولید ایرانی: محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار کمیسیون اقتصادی قرار داشت که براین اساس نمایندگانی از شهرداری تهران، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مرکز پژوهش ها در جلسه حضور داشتند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس یکی از مصوبات امروز کمیسیون اقتصادی مقرر شد وزیر کشور حق نداشته باشد در خصوص کالاها، خدمات و درآمدهایی که تکلیف آنها در قانون مالیات بر ارزش افزوده یا قانون مالیات های مستقیم روشن شده است به شهرداری و دهیاری ها اجازه وضع عوارض دهد، چراکه براساس مصوبه کمیسیون هرگونه وضع عوارض توسط شهرداری ها و دهیاری ها باید در چارچوب ابلاغیه وزیر کشور باشد.
اگر قوانین تکلیف کالا، خدمت یا درآمدی را مشخص کرده باشد دیگر نمی توان روی آن عوارض وضع کرد
وی ادمه داد: امروز مصوب شد که ابلاغیه وزیر کشور نیز حدود و ثغوری داشته باشد مبنی بر اینکه که اگر در خصوص کالا، خدمت یا درآمدی در قوانین تعیین تکلیف صورت گرفته باشد، دیگر نمی توان روی آن عوارض دهیاری و شهرداری وضع کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیگر مصوبه دیگر کمیسیون متبوعش تصریح کرد: همچنین مقرر شد نقل و انتقال دارایی به صندوق های سرمایه گذاری پروژه در بورس که برای تامین مالی پروژه هستند معاف از مالیات بر ارزش افزوده شوند.
 


کد مطلب: 8658

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8658/صندوق-های-سرمایه-گذاری-پروژه-معاف-مالیات-ارزش-افزوده-شدند

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com