جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵

سازمان حمایت مانع افزایش قیمت می‌شود؟

حدود ۶ ماه از افزایش قیمت محصولات لبنی نگذشته که شرکت‌های لبنی مجددا ساز خود را برای افزایش قیمت کوک کردند.
سازمان حمایت مانع افزایش قیمت می‌شود؟
توليد ايرانی: حدود ۶ ماه از افزایش قیمت محصولات لبنی نمی‌گذرد که دوباره شرکت‌های لبنی ساز افزایش قیمت را کوک کردند و دوباره خواهان گران شدن محصولات لبنی شدند.
شرکت‌های لبنی که سابقه طولانی در خودمختاری در تعیین قیمت و عدم توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت دارند این بار نیز همانند دفعات گذشته همزمان با زمزمه افزایش قیمت، برخی برند‌ها بدون توجه به مصوبات گذشته قیمت برخی از محصولات خود را افزایش دادند.
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در این باره اظهار کرد: آنچه دامداران برای افزایش قیمت شیر درخواست دادند و اثر آن بر روی قیمت نهایی لبنیات حدود ۱۳ درصد است و ۱۱ درصد هم هزینه‌های تولید و دستمزد و مابقی مربوط به هزینه‌های کارخانه‌ها است که مجموع آن ۲۷.۳ درصد است که مدارک آن به سازمان حمایت ارائه شده است و منتظر پاسخ هستیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کالا‌ها و عدم تناسب آن با درآمد خانوار‌ها تاثیر منفی در کاهش تقاضا و فروش دارد و به تبع افزایش قیمت محصولات لبنی نیز موجب کاهش تقاضا در بازار خواهد شد.
ناگفته نماند سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران از افزایش قیمت شیر خام به ۲ هزار و ۳۹۰ تومان با تایید سازمان حمایت خبر داد.
در حالی شرکت‌های لبنی درخواست افزایش قیمت برای محصولات خود را درخواست کرده اند که طبق آخرین مصوبه آذرماه سال گذشته، قیمت شیر کم چرب ۱.۵ درصد هر بطر یک لیتری ۴۱۰۰ تومان، شیر نیم چرب ۲ درصد هر بطر یک لیتری ۴۲۰۰ تومان، شیر پرچرب ۳ درصد هر بطر یک لیتری ۴۴۰۰ تومان، شیر کامل ۳.۵ درصد هر بطر یک لیتری ۴۵۰۰ تومان، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۱.۵ درصد ۲۶۰۰ تومان، ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلوگرمی کم چرب ۱۰۹۰۰ تومان، ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلوگرمی پرچرب ۱۱۷۰۰ تومان و پنیر ۴۰۰ گرمی ، ۶۹۰۰تومان به فروش می‌رسد.
با همین قیمت‌های فعلی سهم لبنیات از سفره خانوار‌ها بسیار کاهش یافته است، در حال حاضر اگر مجددا قیمت این محصولات افزایش یابد باید منتظر کاهش بیشتر و یا حذف این محصولات از سبد خانوار‌ها باشیم.
با تمام اظهارنظر‌هایی که درباره افزایش قیمت محصولات لبنی صورت گرفته باید منتظر تصمیم سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار بود که آیا مجددا همانند دفعات گذشته با درخواست شرکت‌های لبنی موافقت و راضی به کاهش سهم لبنیات از سفره خانوار‌ها خواهند شد یا این بار پاسخ منفی به درخواست صنایع لبنی می‌دهند.
 
کد مطلب: 8643
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *