شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶

بازار سکه با افزایش قیمت ها، بسته شد

بازار طلا و سکه تهران امروز را بر خلاف روز‌های گذشته، با افزایش قیمت‌ها به پایان رساند. این در حالی است که روز‌های گذشته، به رغم رشد نرخ جهانی طلا، شاهد روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار تهران بودیم، ولی امروز با رشد نسبی نرخ ارز به ویژه دلار، شاهد روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم.
بازار سکه با افزایش قیمت ها، بسته شد
توليد ايرانی: در پایان معاملات امروز (دوشنبه بیستم خردادماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، بهای انواع سکه همسو با رشد نسبی قیمت‌ها در بازار ارز، با افزایش همراه بود. به گونه‌ای که هر مثقال طلا با افزایش ۴۰ هزار تومانی نسبت به شروع معاملات، در نهایت به رقم یک میلیون و ۸۰۰ تومان رسید.

بر اساس این گزارش، برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بازار طلا و سکه در دومین روز هفته، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

کشتی آرای با بیان اینکه امروز در با شروع فعالیت بازار جهانی شاهد کاهش قیمت اونس طلا به رقم ۱۳۲۹ دلار بودیم، افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) در پایان معاملات امروز با افزایش نسبت به ابتدای روز، به سطح ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز با افزایش قیمت، ۴ میلیون و ۴۰۰ تومان ارزشگذاری شد.
همچنین امروز هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، با افزایش ۵ هزار تومانی، به یک میلیون و ۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان ارزشگذاری شد. این در حالی است که صبح امروز، ۴۰۲ هزار تومان بود.
همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، با کاهش ۳۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به ابتدای معاملات، ۶۰ هزار تومان رشد قیمت داشته است.
به گفته کشتی آرای، حباب سکه نیز امروز با کاهش نسبت به روز قبل، به رقم ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.
کشتی آرای در پایان با تاکید بر اینکه بازار همچنان با کاهش داد و ستد و افت تقاضا مواجه است، اظهار داشت: امروز به رغم کاهش بهای جهانی طلا، تنها به دلیل رشد قیمت دلار و یورو، شاهد نوسان افزایشی در بازار طلا و سکه بودیم. این فعال بازار طلا و سکه تهران اضافه کرد: آخرین قیمت دلار و یورو در بازار امروز، ۱۳۱۰۰ و ۱۴۹۰۰ تومان بوده است که نسبت به ابتدای روز، با افزایش همراه بوده است.
 
کد مطلب: 8628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *