شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶

افزایش ۷درصدی تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت اعمال شد

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به مصوبه پارسال دولت برای افزایش تعرفه آب و برق گفت: براساس این مصوبه افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت برای همه مشترکان اعمال شده است.
افزایش ۷درصدی تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت اعمال شد
به گزارش توليد ايرانی؛ همایون حائری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت نوزدهم خرداد نخستین روز آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کشور  افزود: برای مشترکان پر مصرف تعرفه ۲۳ درصدی شامل افزایش هفت درصدی همگانی به علاوه ۱۶ درصد بیشتر از ابتدای خرداد اعمال شده است که اعمال این تعرفه بیشتر جنبه تشویق پرمصرف‌ها به اصلاح رفتار بوده داشته است.
وی با اشاره به آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف از امروز در سراسر کشور ادامه داد: مصرف برق در کشور در سه بازه زمانی بسیار گرم، گرم و خنک صورت می‌گیرد که بازه زمانی بسیار گرم آن از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد تداوم دارد.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: این بازه زمانی بسیار گرم شرایط سختی از نظر عرضه و تقاضای مصرف بر صنعت برق تحمیل می‌کند به همین علت مدیریت مصرف با هدف تسهیل در تولید و عرضه برق به مرحله اجرا در آمده است.
پارسال رشد مصرف برق به طور میانگین ۵ درصد بود که با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف این رشد به ۲.۹ درصد رسید و مقرر است امسال این رشد به ۲.۵ درصد برسد.

۱۰ درصد کاهش مصرف ۲۰ درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد
معاون برق و انرژی وزیر نیرو کل مشترکان کم مصرف را ۹۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: الگوی مصرف ۳۰۰ کیلوات ساعت است و هر مشترکی بیش از این میزان مصرف کند به عنوان مشترک پر مصرف شناخته می شود.
حائری با بیان اینکه امسال نیز تلاش می‌شود مدیریت مصرف برق در کشور اجرایی شود، گفت: پارسال رشد مصرف برق به طور میانگین ۵ درصد بود که با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف این رشد به ۲.۹ درصد رسید و مقرر است امسال این رشد به ۲.۵ درصد برسد.
وی افزود: امسال اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برق با همکاری مردم بیشتر خواهد شد. تلاش شده در این زمینه با صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف از سوی آنها ۲۰ درصد در هزینه برق کاهش داشته باشند و بدین ترتیب کسانی که زیر الگوی مصرف باشند ممکن است جزو بستانکاران برق قرار گیرند.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو از اجرای طرح اندازه گیری دقیق مصرف با استفاده از سیستم‌های دقیق اندازه گیری خبرداد و خاطرنشان ساخت: امسال با به روز شدن این سیستم هر ۱۵ روز یکبار اندازه گیری دقیقی از میزان مصرف صورت خواهد گرفت.

قبض‌های کاغذی تاپایان مهر امسال جمع آوری می‌شوند
حائری از راه اندازی سامانه برخطی خبرداد که بوسیله آن می‌توان قبض‌های مشترکان را به صورت آنلاین در اختیار آنها قرار داد و گفت: با راه اندازی این سامانه تلاش می‌شود تاپایان مهرماه امسال قبض کاغذی حذف شود.
به گفته وی، با اعمال تعرفه‌های جدید برای مشترکان از امسال قبض‌ها به صورت یک ماهه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
الگوی مصرف ۳۰۰ کیلوات ساعت است و هر مشترکی بیش از این میزان مصرف کند به عنوان مشترک پر مصرف شناخته می‌شود.

 
کد مطلب: 8616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *