جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۰

معرفی نوشت افزارهای داخلی موجود در بازار

متاسفانه در کشور ما به دلیل واردات بی رویه لوازم التحریر سالانه چیزی حدود 400 میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شود که با حمایت از تولید داخلی می‌توان این مبلغ را در رشد و پیشرفت تولید کشور سرمایه گذاری کرد از همین رو برخی نمانام‌هایی که در زمینه تولید نوشت افزار ایرانی فعالیت می‌کنند را معرفی کرده‌ایم.
معرفی نوشت افزارهای داخلی موجود در بازار
به گزارش توليد ايرانی، همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان و بازگشایی مدارس بازار لوازم التحریر در سطح کشور جانی تازه به خود می‌گیرد و تمام دانشجویان و محصلان در این ایام به تهیه اقلام مورد نیازد خود برای شروع سال تحصیلی جدید می‌کنند.
 
بازار لوازم التحریر نیز همانند بازار سایر محصولات در سطح کشور در راستای منافع تولید کنندگان چینی و وارد کنندگان غیرمجاز این نوع محصولات برنامه ریزی شده و متاسفانه تولیدکنندگان داخلی در این بازار به خاطر هجوم واردات بی رویه و فضای رقابتی نامناسب نتوانسته اند در این بازار به خوبی عرض اندام کنند.

البته طی چند سال گذشته این وضعیت بسیار بهتر از قبل شده و با فرهنگ سازی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته فضای مناسب تری به نسبت قبل برای نوشت‌افزارهای ایرانی و تولید کنندگان آن فراهم شده اما هنوز واردات بی رویه در این حوزه تهدید بزرگی برای تولید داخلی ما در این بخش به حساب می‌آید.

افزایش مراکز عرضه نوشت‌ افزارهای ایرانی و همچنین تنوع در این محصولات بیش از پیش در استقبال مردم از لوازم التحریر ایرانی اثرگذار بوده و طبیعتا مردم نیز زمانی که محصولات تولید داخلی خودمان از کیفیت و تنوع خوبی برخوردار باشند تمایل بیشتری برای خرید این نوع محصولات به نسبت نمونه‌های خارجی آن هستند.

امسال نیز با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" نامگذاری کرده‌اند آنچه که دانشجویان، دانش آموزان و والدین آن‌ها باید بیش از پیش به آن توجه کنند خرید نوشت‌افزارهای ایرانی برای تقویت تولیدات داخلی و تشویق تولید کنندگان این نوع محصولات برای تولید بیشتر با کیفیت و تنوعی بهتر به نسبت قبل اقدام کنند.

واردات نوشت افزارهای چینی ضربه سنگینی بر پیکره صنعت لوازم التحریر در ایران وارد کرده است. ضربه ای که باعث شده است تولیدکنندگان این صنعت 25 تا 30 درصد ظرفیت خود را به کار گرفته و با سهمی 5 درصدی از درآمد 4 هزار میلیاردی نفس های آخر را بکشند!

با توجه به شرایط موجود در بازار نوشت افزارها و نگاه ها و توجهات فصلی به این صنعت به نظر می رسد در چند سال آینده به جای برپایی نمایشگاه های نوشت افزار ایرانی – اسلامی باید به فکر برگزاری مراسم ترحیم و بزرگداشت این صنعت بود و از آن به نیکی یاد کرد.

در این میان مسئولین دولتی و آموزش و پرورش هم با وجود پیگیری‌های متعدد و تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید عزم جدی برای مقابله با واردات بی رویه نوشت‌ افزارهای خارجی و حمایت از تولید کنندگان این بخش ندارند.

بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر چیزی نزدیک به 15 تا 20 میلیون دانش آموز در حال تحصیل هستند که اگر هر کدام از ان‌ها تنها 15 هزار تومان برای تهیه مداد، پاک کن و تراش خود در طول سال بپردازند این مبلغ به 300 میلیارد تومان در سال می‌رسد.

علاوه بر این مقدار میزان مصرف نوشت افزار در کشور ما با احتساب نیاز دانشجویان و تمام ادارات در سطح کشور به نوشت افزار سالانه چیزی حدود 4 هزار میلیارد تومان در سال می‌شود که متاسفانه 95 درصد از این درآمد صرف نوشت افزارهایی می‌شود که به صورت قانونی و از مبادی رسمی کشور وارد می‌شوند که با جلوگیری از واردات علاوه بر رونق تولید داخلی می‌توان تاحد زیادی از خروج بیهوده ارز از کشور نیز جلوگیری کرد.

از این رو به دلیل اهمیت خرید کالای ایرانی و رونق گرفتن بازار لوازم التحریر در این روزها بر آن شدیم تا برای شناساندن بهتر نمانام‌های ایرانی که در زمینه تولید نوشت افزار فعالیت می‌کنند لیستی از آنها را تهیه در اختیار مخاطبان عزیز کار ایرانی قرار دهیم.

m4sk_photo_2017-09-16_16-27-40.jpg
کد مطلب: 859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *