رونمایی از لوکوموتیو مپ ۲۴ در حوزه حمل‌ونقل ریلی

19 خرداد 1398 ساعت 15:20

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: شرکت راه‌آهن امسال با استفاده از تمام توان خود تمام تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل خواهد کرد.


تولید ایرانی: سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی (صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته) و همچنین ششمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در چهار روز برگزار می‌شود، گفت: در پی تشدید تحریم‌ها علیه ایران برگزاری چنین نمایشگاهی در حوزه حمل و نقل ریلی نشان‌دهنده عزم راه‌آهن برای عبور پیروزمندانه از این مقطع تاریخ است.
وی ادامه داد: ما نه در شعار بلکه در عمل  هم  سعی خواهیم کرد تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.
رسولی تأکید کرد: سال ۹۸، سال فرصت‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی است و امسال با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری کرده است سعی خواهیم کرد از تمام توان اقتصادی خود استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: هدف از رونق تولید توسعه توان اقتصادی و رونق کسب و کار است و ما خوشحال هستیم که شرکت راه‌آهن از همان روزهای ابتدای سال تلاش خود را برای تحقق این شعار انجام داده است.
وی از امضای تفاهم‌نامه ۲ هزار میلیارد تومانی استفاده از تبصره بودجه سال ۹۷ برای ساخت چندصد دستگاه واگن قطار خبر داد و گفت: امسال صد دستگاه لوکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و همچنین بازسازی واگن‌های مسافری توسط تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار داریم که بخشی از اعتبارات آن تخصیص و ابلاغ شده و بانک‌های عامل  هم برای اعطای تسهیلات آن همکاری بسیار زیادی انجام داده‌اند.
رسولی تأکید کرد: امروز شاهد عملیات اجرایی تولید محصولات و واگن در داخل کشور هستیم که اجرای ساخت این محصولات نشان‌دهنده تلاش، سازندگی و پیشرفت ایران در این  حوزه‌ها است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: امروز هفتمین نمایشگاه و همچنین ششمین دوره از کنفرانس‌ آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوزه حمل و نقل ریلی برگزار می‌شود و این در حالی است که شرایط ایران در حوزه اقتصادی مشابه شرایط دوران جنگ است.
وی افزود: دشمنان ایران این شرایط را برای ایران رقم زدند و آنها تصور می‌کنند که می‌توانند ایران را در حوزه اقتصادی از پای در بیاورند؛ اما ما نشان خواهیم داد که کشور ایران آمادگی کامل در تمام حوزه‌های اقتصادی دارد.
رسولی تأکید کرد: امروز مسئولان عالی کشور برای پیشرفت و توسعه حمل و نقل متحد شده و ما سعی خواهیم کرد تمام قوانین جاری کشور را برای سال ۹۸ به ویژه در حوزه تولید به خوبی اجرا کنیم و در استفاده از توان داخلی تمام توان خود را به کار گیریم.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: امروز شاهد تفاهم‌نامه شرکت راه‌آهن حمل و نقل با تأمین سرمایه مسکن جهت انتشار اوراق سکوت، امضای قرارداد بین راه‌آهن و عامل صرفه‌جویی شرکت توکاریل (ماده ۱۲ قانون)، قرارداد بین راه‌آهن و عامل صرفه‌جویی شرکت ریل پرداز سیر (ماده ۱۲ قانون) و همچنین افتتاحیه فاز اجرایی ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند خواهیم بود.
وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت قوانین رفع موانع تولید، فراهم کردن زمینه برای بازگشت اصل و سود سرمایه‌گذاران و همچنین افزایش بهره‌وری اقداماتی است که در این دوره از نمایشگاه در  دستور کار خود قرار داده‌ایم.
رسولی تأکید کرد: امروز در نمایشگاه ۲ قرارداد از ماده ۱۲ قانون به صورت نمادین از ۲۲ قرارداد عملیاتی شده را امضا خواهیم کرد و این ۲۲ قرارداد ۹۰۰میلیارد تومان ظرفیت‌ مالی را به سرمایه‌گذاران باز می‌گرداند و ما با امضای این قراردادها شاهد پیشرفت سرمایه‌گذاری در این حوزه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن تأکید کرد: امروز همچنین در این نمایشگاه از لوکوموتیو مپ ۲۴ که از توفیقات تولید ملی است بازدید خواهیم کرد و ریل ملی و ۲ سیستم سیگنالینگ رونمایی خواهد شد.
وی در پایان گفت: این نمایشگاه علاوه بر آنکه مزیت‌های عام دارد، می تواند عزم و اراده تولیدکنندگان داخلی را برای شرکت‌کنندگان خارجی به نمایش بگذارد.
 


کد مطلب: 8587

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8587/رونمایی-لوکوموتیو-مپ-۲۴-حوزه-حمل-ونقل-ریلی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com