۸۰ هزار تن گندم در اندیمشک تولید شد

18 خرداد 1398 ساعت 16:48

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: با توجه به سطح زیر کشت گندم اندیمشک پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید گندم در شهرستان به حدود ۸۰ هزار تن برسد.


به گزارش تولید ایرانی؛ سید هدایت اله موسوی اظهار داشت: امسال بیش از 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در بخش‌های مختلف شهری و روستایی به کشت گندم دیم و آبی، اختصاص یافته است.
وی با اشاره به ظرفیت کشت و تولید گندم در شهرستان اندیمشک، گفت: گندم یکی ازمهم‌ترین محصولات و تولیدات کشاورزی استان خوزستان و شهرستان اندیمشک بوده و به همین جهت توجه به تولید و کشت آن در شهرستان اندیمشک ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان این که سال گذشته حدود 67 هزار تن گندم در شهرستان کشت و روانه بازار مصرف شده است، عنوان کرد: با توجه به سطح زیر کشت گندم اندیمشک پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید گندم در شهرستان به حدود 80 هزارتن برسد.

وی با اشاره به فعالیت 100 کمباین برای برداشت محصول تولید شده گندم شهرستان اندیمشک، افزود: امسال نیز پست قرنطینه کمباین مهاجر استان خوزستان در شهرستان اندیمشک فعالیت خود را آغاز و بیش از یک هزار کمباین از خدمات پیش بینی شده در این مرکز، استفاده کردند.

موسوی با اشاره به ممنوعیت آتش زدن اراضی کشاورزی پس از برداشت محصول گندم، بیان کرد: کشاورزان با آتش زدن اراضی کشاورزی خود عمر زمین را برای کشت محصولات کشاورزی کاهش داده و زمینه را برای ایجاد خطرات زیست محیطی و احتمال بروز حوادث مختلف، فراهم می‌کنند.

وی با بیان این که آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه ضروری است، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای آموزش کشاورزان استفاده و امسال شاهد کاهش آتش زدن اراضی کشاورزی پس از برداشت گندم در شهرستان اندیمشک هستیم.

وی با بیان این که امسال حدود 70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان اندیمشک با هدف حمایت از کشاورزان و با همکاری مسئولان و کشاورزان شهرستان و استان خوزستان خریداری شده است، خاطر نشان کرد: با این حجم خرید، فرصت سودجویی از افراد متخلف گرفته و از کشاورزان شهرستان حمایت و خدمات مورد نیاز آنان تأمین شده است.

موسوی با اشاره به این که توفان و بارندگی ماه‌های اخیر به 6 هزار هکتار از مزارع گندم اندیمشک دربخش مرکزی و الوار گرمسیری بین 40 تا 100 درصد خسارت وارد کرده است، عنوان کرد: تعیین و پرداخت خسارت کشاورزان شهرستان اندیمشک در کم‌ترین  زمان ممکن انجام می‌شود.


کد مطلب: 8529

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8529/۸۰-هزار-تن-گندم-اندیمشک-تولید

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com