چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴

کارآفرینی روحی، راهی برای بهبود شغلی افراد

کارشناس حوزه «کارآفرینی روحی» می گوید: کارآفرینی روحی طرحی برای اصلاح و بهبود شرایط زندگی و شغلی افراد است و به افراد کمک می کند تا توانایی های فردی خود را بشناسند.
کارآفرینی روحی، راهی برای بهبود شغلی افراد
به گزارش توليد ايرانی؛ کارشناس حوزه «کارآفرینی روحی» می گوید: کارآفرینی روحی طرحی برای اصلاح و بهبود شرایط زندگی و شغلی افراد است و به افراد کمک می کند تا توانایی های فردی خود را بشناسند.

کارآفرینی روحی و معنوی بر شناخت توانایی های فرد توجه دارد و در کارگاه های کارآفرینی روحی آموزش های لازم برای این شناخت به افراد ارائه می شود.
تغییرات سریع جهان و توسعه فناوری ها موجب تلاطم و ناآرامی بازار جهانی شده و در این شرایط بنگاه های اقتصادی که نوآوری های لازم را سرلوحه کار خود قرار داده باشند تاب می آورند. البته با توجه به این شرایط سیاستگذاران موظفند بستر مناسب برای ظهور و رشد کسب و کارهای جدید و فعالیت های کارآفرینانه برای دستیای به رشد و رونق اقتصادی فراهم کنند.

«رویا کاوه»، روز شنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: با تغییرات سریع در سبک زندگی، فناوری روز و حتی بازار کار و صلاحیت ها و فرصت های بازآموزی مهارت ها، به راحتی می توان زندگی شغلی افراد پیرامون را ارزیابی کرد و کاستی ها، ضعف های مهارتی و حتی شخصیتی و رفتاری را دید.
کاوه افزود: هرچند بسیاری از مردم می دانند که برای کیفیت زندگی شان به چه چیزهایی نیاز دارند، اما به دلیل نشناختن ابزار یا سخت و غیرقابل اجرا دانستن آن به کیفیت لازم دست نمی یابند.
این کارشناس اظهارداشت: فردی که روحیه کارآفرین دارد، می تواند با گسترش روحیه کارآمدی و توانمند خود مرحله بالاتری از نارضایتی وضع موجود را در خود کنترل کند و حس پرخاشگری علیه اوضاع اقتصادی را سروسامان دهد و با اعتماد به نفس در مقابل سیاست های سرکوب گرایانه کارفرما و جامعه ایستادگی کند.

وی ادامه داد: در مراکز کارآفرینی روحی افراد یاد می گیرند تا به کمک داشته های خود اقدام به تولید و کسب و کار جدید کنند و هر کارآفرین در محافلی همچون مساجد، فرهنگسراها و پارک ها به آموزش افراد می پردازد.
این فعال حوزه کارآفرینی توضیح داد: علاوه بر آموزش های لازم در کارآفرینی روحی، فعالیت هایی اقتصادی نیز در مراکز مربوطه انجام می شود؛ به این ترتیب به افراد کمک می شود تا با توجه به کالاهای عمده مصرفی خانواده و با خلاقیت و نوآوری تولیداتی داشته باشند و این تولیدات را در محل سکونت خود به فروش برسانند.
وی بیان داشت: اکثر کارآفرینانی که در کارگاه های مهارت آموزی شرکت می کنند زنان خانه دار و سرپرست خانوار هستند و پس از آشنایی با توانایی های ذاتی خود وارد بازار کار شده، کسب و کار جدید ایجاد و به اقتصاد خانواده کمک می کنند.

کاوی تاکید کرد: این افراد با روحیه قوی، برنامه ریزی های راهبردی و جدید را تنظیم و به صحنه می آورند تا ترسیم مناسب و شایسته ای از یک قشر فعال، دلسوز و آگاه داشته باشند.
این فعال در حوزه کارآفرینی ادامه داد: به کمک آموزش های روحی تلاش داریم اهدافی را که پیش از این  بن بست، مخمصه و مشکل اتلاق می شد به آرامش و شروعی خلاقانه و هدفدار تبدیل کنیم.
وی تاکید کرد: در واقع این یک حرکت مستقیم برای افراد آگاه و سخت کوش است که با آرامش و اعتماد به نفس شروع می کنند و در نهایت با با حرکتی از پایین به بالا به نتیجه می رسد و تحول آفرین است و در نهایت نیز دغدغه ها، خشونت و نارضایتی ها تبدیل به ساختارهای فکری و عملی مناسب در افراد می شود.
به گزارش ایرنا، شاخص جهانی کارآفرینی (GEI) همه ساله از سوی موسسه جهانی توسعه کارآفرینی (GEDI) منتشر می‌شود و تصویری از تغییرات اکوسیستم کارآفرینی کشورها ارائه می‌دهد.
بر این اساس رتبه کارآفرینی ایران در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳ رتبه‌ای در میان ۱۳۷ کشور جهان به ۷۲ رسیده است.
گزارش منتشر شده نشان می‌دهد رتبه کارآفرینی ایران در منطقه منا به ۱۱ رسیده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، سه رتبه بهبود یافته است. همچنین ایران ۴.۷ بهبود امتیاز را در سال ۲۰۱۸ تجربه کرده و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.
 
ردیف سال امتیاز شاخص فرعی گرایش کارآفرینانه(ATT) توانایی کارآفرینانه (ABT) اشتیاق کارآفرینانه (ASP) رتبه منطقه  رتبه جهانی
۱ ۲۰۱۷ ۲۲.۱ ۲۱.۳ ۲۵.۴ ۱۹.۶ ۱۴ ۸۵
۲ ۲۰۱۸ ۲۶.۸ ۲۷.۱ ۲۹.۸ ۲۳.۸ ۱۱ ۷۲
 
کد مطلب: 8510
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *