پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۹

کشت تابستان در هندیجان بعد از ۱۵ سال انجام می‌شود

به برکت بارندگی‌های بسیار خوب در سال زراعی ۹۸-۹۷ بعد از ۱۵ سال امکان کشت تابستان برای کشاورزان برخی مناطق هندیجان مهیا شده و این عزیزان می‌توانند در تابستان محصولات خاصی از جمله کنجد را کشت کنند.
کشت تابستان در هندیجان بعد از ۱۵ سال انجام می‌شود
به گزارش توليد ايرانی؛  جمشید اسلامیان اظهار داشت: بعد از 15 سال خشک ‌سالی و ممنوعیت کشت تابستانه در سال جاری در برخی مناطق شهرستان هندیجان امکان کشت فراهم‌ شده است.

وی افزود: هر چند این موافقت از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان شده اما با توجه به هجوم ملخ‌ها و وجود جیرجیرک‌ها کشاورزان باید مراقب کشت محصولات خود باشند. همچنین آفت محصول کنجد جیرجیرک‌ها هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان بیان کرد: در کنار خطرات آفت‌های ملخ و جیرجیرک مشکل دیگری نیز ممکن است اثرات نامطلوبی به کشت تابستانه وارد کند آن ‌هم آب مورد نیاز کشت بوده که به دلیل مدیریت نامناسب توزیع و نظارت دست‌ خوش تغییرات منفی شود؛ بنابراین پیشنهاد ما احتیاط کشاورزان در کشت تابستان است.
Ý
وی گفت: با وجود اینکه بسیار تمایل داریم کشت تابستانه را اجرایی کرده اما در عین‌ حال نگران ریسک‌های اشاره ‌شده هستیم ما تأکید در کشت تابستانه نداریم اما اگر کشاورزان درخواست کشت داشته باشند ما مخالفتی نداریم و توصیه کرده کشاورز مراقب ریسک‌هایی که اشاره شده باشند.

اسلامیان عنوان کرد: در صورت درخواست کشت توسط کشاورزان در تابستان پیش رو ما همکاری و پشتیبانی لازم را از آن‌ها خواهیم کرد و کودهای شیمایی لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. محصولی که تابستان کشاورزان می‌توانند بکارند و تمایل دارند کُنجد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کیفیت آب رودخانه زهره مطلوب است و برای کشت تابستان مناسب اما آب رودخانه کم بوده و توصیه مهم داریم که کشاورزان عزیز مراقب کمبود آب، ملخ‌های خطرناک و جیرجیرک‌ها باشند.
کد مطلب: 8457
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *