پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

نقش استراتژیک بندر امیرآباد در جنگ اقتصاد علیه ایران

بندرامیرآباد به عنوان بزرگ ترین بنگاه اقتصادی شمال کشور در جنگ اقتصادی بی سابقه علیه ایران توانست به‌ عنوان یک بازوی توانمند عمل کند.
نقش استراتژیک بندر امیرآباد در جنگ اقتصاد علیه ایران
به گزارش توليد ايرانی؛ فرهاد دژپسند در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه یکی از اهداف اقتصادی کشور، عدم وابستگی بودجه به صادرات نفت خام است، اظهار کرد: بنادر کشور به خصوص بندر امیرآباد با قابلیت های منحصر به فرد بندری، دریایی و لجستیکی به عنوان بندری استراتژیک در شمال کشوربرای رسیدن به درآمدهای غیرنفتی کمک شایانی می کند.  

وی با اشاره به این‌که قرارگیری بندر امیرآباد در کریدور شمال – جنوب و حلقه ارتباط کشورهای آسیای میانه و شمال دریای خزر با جنوب ایران باعث افزایش ترانزیت کالا می شود، افزود:‌ افزایش میزان تخلیه و بارگیری و صادرات کالا از بندر امیرآباد می تواند نوید بخش رونق تولید در منطقه باشد. بندر امیرآباد به عنوان بزرگ ترین بنگاه اقتصادی شمال کشور در جنگ اقتصادی بی سابقه علیه ایران توانست به‌,نوان یک بازوی توانمند عمل کند.
همچنین سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد را 943  هزار تن اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان تخلیه و بارگیری رشد 42درصدی داشته است. 

افزایش 127 درصدی تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بنادر
وی بیان کرد:‌بندر امیرآباد در مقایسه با سایر بنادر شمالی، سهم 64درصدی در تخلیه و بارگیری، 61درصدی در صادرات و 72درصدی در تخلیه غلات داشته است.
بر اساس جدیدترین آمار رسمی طی ادریبهشت ماه امسال در بندر امیرآباد 440 هزار و 252 تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ماه مشابه سال 98 با 276 هزار و 924 تن 58.9 درصد افزایش یافته است.
کد مطلب: 8444
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *