جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۴

احداث پنج پروژه نیروگاه خورشیدی در غرب کشور

احداث ۳۶ مگاوات نیروگاه خورشیدی در غرب کشور از جمله برنامه‌های شرکت برق منطقه‌ای غرب در سال رونق تولید اعلام شد.
احداث پنج پروژه نیروگاه خورشیدی در غرب کشور
توليد ايرانی: برنامه اجرای طرح‌های زیرساختی در بخش‌های احداث خط و پست، احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک و احداث نیروگاه‌های متمرکز و بزرگ از مهم‌ترین طرح‌های عملیاتی شرکت برق منطقه‌ای غرب درجهت تحقق شعار رونق تولید  در سال جاری عنوان شده است.
این شرکت در بخش احداث مولد‌های مقیاس کوچک (تجدیدپذیر و گازسوز) از عقد قرارداد و صدور مجوز برای احداث پنج پروژه نیروگاه خورشیدی با مجموع ۳۶ مگاوات ظرفیت خبر داد و با اشاره به امضای این قرارداد‌ها با سرمایه گذاران خصوصی، یادآور شد: درصورت رفع موانع مالی از جمله برقراری تسهیلات ارزی و یا ریالی از سوی صندوق ذخیره ملی، راه اندازی این مولد‌ها که اغلب برای شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی شده، تأثیر به‌سزایی در تامین برق متقاضیان صنعتی خواهد داشت.
این گزارش می‌افزاید: پنج پروژه خورشیدی شامل نیروگاه‌های هفت مگاواتی شاه مهمان در ثلاث باباجانی، ۱۰ مگاواتی شرکت برق خاورمیانه درکوزران، ۲ مگاواتی شرکت علم وصنعت در دانشگاه آزاد کنگاور، ۷ مگاواتی جهاد دانشگاهی در منطقه چشمه سفید و ۱۰ مگاواتی سولار صنعت یاسین در سرپل ذهاب است.

همچنین شش پروژه دارای مجوز نیروگاه‌های دیزلی گازسوز این شرکت شامل نیروگاه‌های ۱۲.۶ مگاواتی سفالینه در شهرک صنعتی هرسین، ۸ مگاواتی به‌آفرین در شهرک صنعتی بیستون، ۸ مگاواتی نیروگستر در شهرک صنعتی قصرشیرین، ۷.۲ مگاواتی امید غرب در شهرک صنعتی اسلام آبادغرب، ۱.۵۶ مگاواتی فرانیروی الیپی در دانشگاه رازی و نیروگاه ۶ مگاواتی بازی دراز در شهرستان دالاهو معرفی شده که پنج پروژه نخست دارای قرارداد خرید تضمینی برق است.
بر پایه این گزارش، برق منطقه‌ای غرب درجهت توسعه وارتقای پایداری شبکه برق، احداث طرح‌های مصوب شبکه انتقال از جمله پست ۶۳.۲۰ کیلوولت گیلان غرب، پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت شاهد، پست ۶۳ کیلوولت سوئیچینگ هرسین و پست کامپکت ۶۳.۲۰ کیلوولت حمیل را به همراه توسعه یک فیدر خط ۶۳ کیلوولت در قصرشیرین، توسعه پست ۶۳.۲۰ کیلوولت صحنه، توسعه و افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت هلیلان، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت اورامانات و سیم‌کشی مدار دوم خط ۶۳ کیلوولت قصرشیرین به نفت‌شهر را در دست اقدام دارد که به‌عنوان پروژه‌های زیرساختی، تأثیر به‌سزایی در پایداری شبکه برق منطقه و تامین برق متقاضیان صنعتی و کشاورزی خواهد داشت.
پیگیری احداث نیروگاه‌های متمرکز یا بزرگ از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال رونق تولید است که با توجه به دردست ساخت بودن نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی دالاهو از سوی بخش خصوصی، پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از فاز اول این نیروگاه تا قبل از تیر امسال، تأمین برق مورد نیازصنعت در منطقه بدون مشکل انجام شود.
همچنین این شرکت توسعه واحد‌های ۳ و ۴ نیروگاه بیستون به ظرفیت ۶۵۰ مگاوت را در دست پیگیری دارد که پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسد.
گفتنی است، برق منطقه‌ای غرب شرکتی خدماتی است که وظیفه تأمین برق مشترکان تجاری، صنعتی، خانگی و کشاورزی در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام را برعهده دارد.
این شرکت از بدو تأسیس تاکنون در استان کرمانشاه بیش از ۳ هزار و ۳۶۳ کیلومتر مدار خطوط برق، ۵۵ ایستگاه برق انتقال و فوق توزیع به ظرفیت ۵ هزار و ۷۱۶ مگاولت آمپر و چهار نیروگاه با مجموع هزار و ۶۰۸ مگاوات ظرفیت احداث کرده که با توجه به تأمین برق مشترکان و متقاضیان از جمله صنایع واقع در شهرک‌های صنعتی و صنایع سنگین مانند پتروشیمی‌LAB، سیمان سامان و... موجب رونق تولید در منطقه شده است.
 
کد مطلب: 8440
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *