چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۲

به صدا درآمدن زنگ رونق تولید در روستای تجنود

با زیرکشت رفتن ۴۵هکتار از اراضی روستای تجنود زیرکوه، قدم اول برای رونق تولید در این روستا برداشته شد.
به صدا درآمدن زنگ رونق تولید در روستای تجنود
توليد ايرانی: این روستا یک رودخانه دائمی به طول ۵ کیلومتر دارد که تا کنون ازآب این رودخانه به دلیل مناسب نبودن خاک مسیر آن برای کشاورزی، استفاده‌ای نمی‌شده و آب رودخانه در پایان مسیر ۵ کیلومتری در زمین شن و ماسه‌ای فرو می‌رفته است.
تعدادی از مردم روستای تجنود نیز به دلیل اینکه نمی‌توانستند از این آب در مکانی مناسب برای کشت و کار بهره بگیرند به شهر‌های بزرگ مهاجرت کرده اند و تنها شغل بازماندگان نیز پرورش تعداد محدودی دام بود.
اما سال گذشته یک دستگاه پمپاژ آب از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب خریداری و در پایان مسیر رودخانه نصب شد که آب را به زمین‌های واگذار شده از سوی منابع طبیعی در مکان مناسب و حاصلخیز پایین دست رودخانه پمپاژ می‌کند.
زمین‌های منابع طبیعی ۴۵ هکتار است که به ۹۰ خانوار این روستا در مکانی پایین دست رودخانه واگذار شده است.
این ۹۰ خانوار که هر کدام نیم هکتار زمین در اختیار دارند از سال گذشته تا کنون زمین‌های خود را با استفاده از آب رودخانه تجنود با دبی ۱۵ لیتر در ثانیه، زیر کشت انواع محصولات از جمله گندم، جو، رعفران، انگور، عناب، سبزی و صیفی جات برده اند.
مردم این روستا که اکنون تولید در زمین‌های کشاورزی شان رونق گرفته است خواهان واگذاری زمین بیشتر از سوی منابع طبیعی برای افزایش تولیدات خود هستند.
 
کد مطلب: 8439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *