پیش بینی تولید ۵۰۰ تن طلای سرخ در سال ۹۸

15 خرداد 1398 ساعت 12:53

حسینی گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که تولید زعفران به ۵۰۰ تن برسد.


تولید ایرانی: علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از ثبات نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه کشور‌های منطقه خرید زعفران را قبل از ماه مبارک رمضان انجام دادند و در بازار داخل تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد، از این رو قیمت زعفران نسبت به ابتدای ماه رمضان تا حدودی کاهش یافته است.
وی قیمت هر کیلو زعفران دسته‌ای را ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار و زعفران سوپر نگین را ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش صادرات در ماه رمضان، قیمت نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهش داشته است. حال باید منتظر ماند و دید که بعد از ماه مبارک رمضان جهش صادرات رخ می‌دهد یا خیر؟
حسینی قیمت هر بسته زعفران یک مثقالی را ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برخی فروشنده‌ها به دلیل آنکه زعفران را با نرخ بالاتری خریداری کردند، حاضر به فروش با نرخ‌های کمتر نیستند.
عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: عرضه کننده زعفران باید نوع زعفران را برای خریدار مشخص کند و این طور نباشد که زعفران با کیفیت پایین‌تر را با نرخ‌های بالا به فروش رساند چرا که اگر خلاف این امر ثابت شود، فروشنده به عنوان گران فروش باید توبیخ شود.

به گفته وی، اگرچه بسیاری از فعالان بازار نسبت به قیمت گذاری محصول به ما انتقاد می‌کنند، اما شورای ملی زعفران به ناچار باید مباحث تولید، صادرات و قیمت را رصد کند و همواره توصیه‌های لازم را برای حفظ منافع ملی داشته باشد.
حسینی قیمت زعفران در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به چالش‌های پیش رو در بخش صادرات مبنی بر بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما و خروج صادرکنندگان حرفه‌ای از بازار‌های صادراتی بعید است که افزایش قیمتی در این بخش اتفاق افتد.
این مقام مسئول ادامه داد: در شرایطی که صادرات توسط افراد غیر حرفه‌ای و کارت‌های یکبار مصرف انجام می شود، بنابراین صادراتی که مد نظر است، محقق نخواهد شد. از این رو معضلات صادرکننده برای بازگشت ارز از سوی مسئولان امر و بانک مرکزی باید رفع شود.
حسینی با انتقاد از این مسئله که آمار دقیقی از صادرات زعفران در سال ۹۸ در دسترس نیست، اظهار کرد: تاکنون گمرک آمار صحیحی از صادرات که بتوان به آن استناد کرد، اعلام نکرده است، در حالیکه آمار صادرات باید به روز باشد تا صادرکننده برای امر صادرات بتواند برنامه ریزی لازم را داشته باشد.
عضو شورای ملی زعفران در پایان درباره آخرین وضعیت تولید زعفران تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که تولید زعفران به ۵۰۰ تن برسد.
 


کد مطلب: 8370

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8370/پیش-بینی-تولید-۵۰۰-تن-طلای-سرخ-سال-۹۸

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com