سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

التهاب بازار خوردو به دلیل واردات بی رویه! + عکس

التهاب بازار خوردو به دلیل واردات بی رویه! + عکس
توليد ايرانی: نادر قاضی پور در واکنش به افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته گفت: با توجه به اینکه درآمد سرانه مردم بالا نرفته و حقوق کارمندان افزایش نیافته است، افزایش قیمت بی رویه وسایل موردنیاز مردم از لحاظ خوراک، البسه و وسایل نقلیه فشاری بر طبقات پایین جامعه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعلا خودروسازی ما رقابتی نیست، بیان کرد: دو گروه عمده سایپا و ایران خودرو بیشترین خودرو را در ایران تولید می کنند و مدیران آنها را وزیر صنعت و معدن تعیین می کند؛ بحث انحصاری است و از طریق شورای رقابت که شامل بخش خصوصی، قضایی، مجلس و دولت است، انجام یابد.

وی تصریح کرد: اگر قراردادهایی که سایپا با سیتروئن و ایران خودرو با پژو بسته، این شرکت ها در ایران به طور مستقل تولید کنند و رقابت انجام شود، مشکلی نیست اما از آنجا که ما می خواهیم صادرات را شروع کنیم، نیاز داریم هزینه ها را کاهش دهیم تا نسبت به صادرات اقدام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا بنگاه اقتصادی هستند و شرکت های فراوان زیان ده دارند، بانکداری می کنند و سرمایه در گردش ندارند، ابراز کرد: هردو باید فقط تولیدکننده خودرو شوند و انقدر نقدینگی داشته باشند که از قطعه فروشان پیش خرید کنند نه اینکه سال به سال حقوق بدهند چرا که این امر باعث می شود هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر قیمت آسیب بینیم.

قاضی پور با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودروها با توجه به وضعیت فعلی جامعه خوب نیست، خاطرنشان کرد: واردات بی رویه خودرو باعث تشویق به افزایش قیمت ها می شود که دولت باید از واردات خودروها جلوگیری کند اما این امر تاکنون محقق نشده است.
کد مطلب: 834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *