پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۷

کیف های چرمی دست دوز منبع درآمد جوان بیجاری

بانوی کارآفرین بیجاری که دوخت کیف های چرمی دست دوز منبع درآمدش است گفت: با حمایت مسوولان و راه اندازی کارگاه چرم دوزی می توانم زمینه اشتغال بانوان بیجاری را فراهم کنم.
کیف های چرمی دست دوز منبع درآمد جوان بیجاری
به گزارش توليد ايرانی؛ بعد از اتمام دانشگاه بعلت اینکه شغل مورد نظرش را پیدا نکرد مایوس نشد ، هدفش از درس خواندن فقط پشت میزنشینی نبود با ایده و پشتکارش توانست راه های موفقیت را هر چند با سختی طی کند تا به شیرینی بازدهی خوب برسد.
 
سخن از بانوی جوان کارآفرین بیجاری است که با پرده کشیدن در قسمتی از منزلش با عشق و علاقه و با اتکا به بازو و خلاقیت خود توانست منبع درآمدی برای خود باشد.
 
برای آشنایی بیشتر با این بانویَ کارآفرین بیجاری در نمایشگاه طرح ضیافت که یکی از غرفه ها به کیف های چرمی دست دوز وی اختصاص دارد با وی به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.
 
لطفا خودتان را بیشتر برای خوانندگان ما معرفی کنید؟ 
 
فریبا مرادی منصور هستم ، کارشناسی شیمی محض ، برای کارشناسی ارشد هم قبول شدم اما ترجیح دادم کار کنم تا ادامه تحصیل بدم .
 
 

 
چطور شد ی کارشناس شیمی محض به جای آزمایشگاه سر از چرم دوزی درآورد؟
 
بعد از گرفتن مدرک کارشناسی خیلی دنبال شغل مورد علاقه ام که ربطی به تحصیلم داشته باشد گشتم اما چیزی که خواستم پیدا نکردم و ترجیح دادم به شغل خانگی روی بیارم و چرم دوزی را ابتدا از دوختن کیف برای خودم شروع کردم بعدا که فامیل و دوستان کارهایم را دیدند سفارش قبول کردم و با کشیدن ی پرده در گوشه منزلم شروع کردم به انجام سفارشات و شکر خدا در حال حاضر کارم خوب است.
 
میزان سفارشات شما چقدر است و مهمترین برنامه اتان برای گسترش کارتان چیست؟
با توجه به کانال تلگرامی و اینستاگرامی که در فضای مجازی ایجاد کردم شکر خدا کارم خوب است و زمینه سفارش گرفتن از اقصی نقاط ایران برایم فراهم شده است. با توجه به سفارشاتی که دارم در ماه 100 کیف در ابعاد مختلف می دوزم .
مهمترین برنامه ام برای گسترش کارم راه اندازی کارگاه چرم دوزی و آموزش تعداد زیادی از بانوان بیجاری که بتوانم از این طریق سهمی در اشتغالزایی شهرستانم داشته باشم.
 
مهمترین مانع در راه گسترش کارتون چیست ؟
همانطور که اطلاع دارید راه اندازی یک کارگاه چرم دوزی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نیازمند سرمایه زیاد است ، در چند مدت اخیر برای توسعه کار درخواست وام داده ام که متاسفانه بعلت مشکل ضامن تا کنون موفق به دریافت تسهیلات نشدم ، از همینجا از مسوولان می خواهم با برداشتن موانع سخت از سر راه جوانان کارآفرین زمینه را برای دریافت تسهیلات و اشتغالزایی هموار کنند.
 
 

 
 
کار درمنزل برای شما سخت نیست؟
 
نه ، شکر خدا به دلیل فضای صمیمی که در منزل جاری است و حمایت همسرم تا کنون مشکلی نداشتم .
 
واردات اجناس خارجی به کار شما آسیب وارد نمی کند؟
 
درست است که مواد اولیه(چرم طبیعی و مصنوعی و ...) اجناس مختلف وارد کشور می شود  با توجه به اینکه در کارم مشتری مداری و رضایت مشتری اصل بوده است به هیچ وجه از اجناس خارجی و چینی استفاده نمی کنم بلکه از مواد اولیه تولید داخل کشور استفاده می کنیم تا از تولید کنندگان داخلی نیز حمایت کرده باشیم و کالای مرغوب به مشتری تحویل دهیم.
 
 

 
 
سخن پایانی
 
با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تکیه به اقتصاد داخلی و حمایت از تولیدکنندگان انتظار داریم مسئولین حمایت جدی از ما کنند که بتوانم با راه اندازی یک کارگاه چرم دوزی نقشی در اشتغالزایی تعدادی از بانوان شهرم داشته باشم و امیدوارم مسئولین جدی تر و بیشتر به تولید در سطح شهرستان توجه نمایند.

 

 

 
کد مطلب: 8335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *