جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳

بارقه های امید برای احیاء برند مشهور "چرم مغان"

کارخانه چرم مغان به عنوان بزرگ ترین واحد تولیدی تعطیل شده در استان، احیا و طبق برنامه ریزی های انجام یافته، با عملکردی جدید به چرخه تولید بازمی گردد.
بارقه های امید برای احیاء برند مشهور "چرم مغان"
به گزارش توليد ايرانی؛ اکبر بهنام جو پیش از ظهر امروز در بازدید از کارخانه راکد چرم مغان اظهار داشت: در فاز نخست فعال سازی کارخانه چرم مغان برای بیش از ۴۰۰نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود.

وی افزود : تفاهم نامه ای بین صاحب این ملک و دستگاه های اجرایی مرتبط منعقد  و بزودی، فاز اول آن،  احیاء و در اختیار پارک  علم و فن آوری و صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل  با یادآوری اینکه  مجموعه چرم مغان در بهترین موقعیت جغرافیایی شهر اردبیل واقع شده است گفت: به لحاظ علاقه سرمایه گذار و آمادگی دستگاه های اجرایی ، تلاش می کنیم واحد مذکور به محلی مناسب برای اشتغال جوانان در زمینه های مختلف تبدیل شود.

بهنام جو تصریح کرد: در صورت بازسازی کامل مجموعه که خوشبختانه از زیرساخت هایی چون برق، آب، گاز و راه برخوردار است و با افزوده شدن فرایندها و قابلیت هایی مانند فروش، بازاریابی، صادرات و حتی شهربازی سرپوشیده به آن ، برای دو تا سه هزار نفر از جوانان استان به انحای مختلف و در بلند مدت امکان شغلی ایجاد می شود.

سرمایه گذار این مجموعه نیز در جریان بازدید استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی آمادگی خود را برای احیای مجدد با رویکردهای مختلف تولید محصولات زنجیره ای چرمی به صورت صنایع دستی ونیز احداث واحدهای خدماتی و گردشگری اعلام کرد.

 کارخانه چرم مغان یکی از واحدهای تولیدی محصولات چرمی با برند معتبر بوده که حدود 8 سال است دستگاه های این کارخانه به دلیل آلودگی های زیست محیطی بلا استفاده رها شده و جز واحدهای راکد است و در سال۹۰ به دلیل آلودگی زیاد و با اخطار محیط زیست با۱۵۰ کارگر فعال تعطیل شد.

کارخانه چرم مغان در زمینی به مساحت۱۶ هکتار در ۳کیلومتری اردبیل به نمین واقع شده و به لحاظ دارا بودن سوله های مجهز به مساحت۲۲هزار متر مربع ، استعداد احیای مجدد با کاربری های مختلف گردشگری، شهربازی، تولید گیاهان دارویی و دانشگاه علم و صنعت، اقدامات زیربنایی صنعتی و دانش بنیان را دارد.
کد مطلب: 8334
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *