تولید انبوه جلبک اسپرولینا در جهاد دانشگاهی

13 خرداد 1398 ساعت 15:22

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: جهاد دانشگاهی با تمام قدرت به تولید انبوه جلبک ادامه دهد تا بتواند آنتی بیوتیک‌ها را حذف و جلبک‌ها را جایگزین آن کند.


تولید ایرانی: عزیزالله شهیدی فر، درباره تولید جلبک اسپیرولینا در جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: این جلبک‌ها کاربردهای مختلفی داشته و کاشت آنها در دنیا و بعضاً در ایران به صورت نیمه صنعتی شروع شده و هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.
وی تصریح کرد: پرورش این جلبک اتفاق خیلی خوبی است که در جهاد دانشگاهی استان مازندران در حال انجام است و می‌تواند به سلامت تولید گوشت سفید کمک کرده و جایگزین انواع آنتی بیوتیک در مرغداری‌ها شود.
رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه جلبک اسپیرولینا در دامداری‌ها و در مصارف انسانی نیز در قالب مکمل‌های غذایی مطرح است، گفت: امید است با حمایت بیشتر بتوانیم به تولید انبوه در استان برسیم و حتی سایر استان‌ها هم بتوانند از تولید دانش بنیانی این محصول در صنایع تولید نیز بهره مند شوند.
شهیدی فر خاطرنشان کرد: بهره بردار اصلی این جلبک‌ها جهاد کشاورزی، دامداری‌ها، نهادهای خوراک دام و طیور و مرغداری‌ها بوده و با مکمل قرار گرفتن این نوع جلبک در غذا می‌توان به سلامت غذا و تولید بهتر محصولات سبز در استان کمک کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تولید انبوه بستگی به تلاش جهاد دانشگاهی دارد، افزود: این پروژه باید دانش بنیانی و مورد حمایت محققان و اندیشمندان باشد تا فرآیند کار به صورت علمی و با تکنولوژی بسیار بالا انجام گیرد و این محصول چون جایگزین آنتی‌بیوتیک و مکمل‌های غذایی است دارای ویژگی‌های متعدد پرطرفدار بوده و مشکل بازاریابی نخواهد داشت و هر مقدار تولید شود در همان روز اول مصرف خواهد شد.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با تمام قدرت به تولید جلبک ادامه دهد و در این زمینه جهاد کشاورزی موافق تولید انبوه است تا بتواند آنتی بیوتیک‌ها را حذف کرده و جلبک‌ها را جایگزین آن کند.
 


کد مطلب: 8299

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8299/تولید-انبوه-جلبک-اسپرولینا-جهاد-دانشگاهی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com