آغاز بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک

13 خرداد 1398 ساعت 15:07

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از آغاز بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک خبر داد.



تولید ایرانی: افسانه محرابی در خصوص وضعیت صنعت چرم کشور گفت: سال‌ها است که صنعت چرم کشور سنتی اداره می‌شود و از بهره‌مندی از تکنولوژی عقب مانده است.
وی با بیان اینکه در سالیان گذشته در این صنعت، صادرات به صورت کالاهای نیمه تکمیل و عمدتاً به صورت سالامبور و وت بلو با ارزش افزوده بسیار پایین انجام شده است، افزود: به منظور تکمیل زنجیره ارزش و تولید و صادرات کالای نهایی با ارزش افزوده بالاتر، جهت صادرات سالامبور و وت بلو عوارض تعیین شد و با توجه به اینکه تنها وضع عوارض دستیابی به اهداف مذکور را ممکن نمی‌کند، بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک در جهت ارتقای صنعت چرم با پرداخت یارانه سود تسهیلات از محل درآمد عوارض صادراتی امسال آغاز شد.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تسهیلات در نظر گرفته شده با یارانه سود ۹ درصد است که ۹ درصد از سهم سود بانکی را واحد تولیدی و ۹ درصد دیگر از محل اعتبار تخصیصی به عنوان یارانه دریافت می‌شود و برای دریافت این تسهیلات از طریق انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی چرم کشور فراخوان داده‌ایم.
محرابی وضعیت واحدهای تولیدی چرم سنگین را مطلوب عنوان و اظهار کرد: امسال با کمبود پوست گاوی مواجه بودیم که برای برطرف کردن این مشکل هماهنگی‌های لازم با سازمان دامپزشکی کشور جهت تسهیل واردات پوست و وت بلوی گاوی انجام شد.
 


کد مطلب: 8209

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/8209/آغاز-بازسازی-نوسازی-واحدهای-چرم-سبک

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com