سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵

3هزار میلیارد تومان پول گندمکاران پرداخت شد

مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم به 2 میلیون تن رسیده و 3 هزار میلیارد تومان پول گندمکاران پرداخت شده است.
3هزار میلیارد تومان پول گندمکاران پرداخت شد
به گزارش توليد ايرانی؛ در نشست پایش بازار کالاهای اساسی، کارشناس معاونت بازرگانی خارجی از افزایش شاخص قیمت جهانی غلات از 175 به 177 واحد خبر داد و گفت: پیش بینی‌های قیمتی در آینده از کاهش قیمت این محصول حکایت دارد و همچنین  تولید گندم در جهان در آینده افزایش می‌یابد.
احمد عبدوس، مشاور عالی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در این نشست گفت: یک میلیون و 896 هزار تن گندم در کشور به ارزش 32 هزار میلیارد ریال خریداری شده که در استان‌های بوشهر رشد 7.5 برابری و در خوزستان رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهدیم.

خرید تضمینی گندم کشور در حالی به مرز 2 میلیون تن می‌رسد که میزان تحویل این محصول در استان بوشهر 7.5 برابری و در خوزستان 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد. 30 هزار میلیارد ریال به گندم کارانی که محصول خود را به مرکز خرید گندم تحویل داده‌اند، پرداخت شده و امروز مطالبات به صفر خواهد رسید. به دلیل افزایش تولید گندم در جهان، کاهش قیمتی این محصول پیش‌بینی‌ می‌شود.

احمد عبدوس میزان پرداختی به کشاورزان را 29 هزار 250 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: روز چهارشنبه با واریزی‌هایی که خواهیم داشت مطالبات به طور کامل پرداخت می‌شود.
قدرت حیدری، معاون برنامه‌ریزی شرکت نیز از افزایش 6 درصدی تولید جهانی گندم در جهان و افزایش 20 درصدی آن در کشورهای ایران، سوریه، عراق و ترکیه خبر داد و گفت: ذخایر گندم نیز در این منطقه افزایش داشته و پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش قیمت این محصول استراتژیک است. ‌
براساس گزارش کارشناس معاونت بازرگانی داخلی، شاخص نرخ کرایه حمل نیز طی هفته‌ جاری رو به رشد بوده که پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد و نرخ جهانی شکر نیز در این مدت کاهش یافته است.

این گزارش حاکی است؛ مشاور و مدیر پروژه‌ راهبری شکر نیز با اشاره به واردات و تخلیه شکر خام در بنادر و تولیدات کارخانجات کشور، موجودی این کالا در کشور را مطلوب اعلام کرد و گفت: با توجه به قرارداد با 22 کارخانه و عرضه‌ نامحدود شکر، قیمت به زیر 5000 تومان خواهد رسید و در آینده به ثبات نسبی دست خواهیم یافت.
مدیرکل توزیع و فروش نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پیش فاکتور 412 هزار تن صادر شده و خریداران برای 330 هزار تن اقدام به واریز وجه کرده‌اند و 240 هزار تن شکر از انبارها خارج شده است.

این گزارش می‌افزاید؛ در این نشست نماینده بخش خصوصی اعلام کرد: موجودی روغن در حال حاضر به بیشترین مقدار و بیش از 115 هزار تن رسیده است.
کد مطلب: 8116
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *