پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸

رشد ۱۰۶ درصد تولید انرژی در نیروگاه‌های برقابی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تأکید بر اینکه تولید انرژی نیروگاه‌های برقابی در تابستان امسال ۱۰۶ درصد رشد خواهد داشت، گفت: شاید سال آینده بارش‌های امسال را نداشته باشیم، بنابراین مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
رشد ۱۰۶ درصد تولید انرژی در نیروگاه‌های برقابی

توليد ايرانی:قاسم تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده با یک تغییر اقلیم در کشور مواجه شده‌ایم و ممکن است با این تغییر اقلیم با ترسالی و خشکسالی مواجه شویم، گفت: شاید سال آینده بارش‌های امسال را نداشته باشیم، بنابراین مردم باید در رعایت مصرف آب دقت کافی را داشته باشند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تأکید بر اینکه قبل از بارش‌های مناسب امسال پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده بودیم که امسال تولید برق توسط نیروگاه‌های برقابی ۵۳۰۰ مگاوات خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مناسب و سیلاب‌های اخیر حجم ذخایر آب در پشت سدها مناسب شده و تولید انرژی توسط نیروگاه‌های برقابی با ۱۰۶ درصد رشد به ۱۰ هزار مگاوات خواهد رسید.
تقی‌زاده خامسی افزود: سال گذشته به دلیل وضعیت نامناسب بارش‌ها تولید انرژی نیروگاه‌های برقابی ۴۸۰۰ مگاوات بود.
وی خاطرنشان کرد: به هر حال سیلاب‌های اخیر برکات خوبی برای کشور داشت، بنابراین باید از این آب که در پشت سدها ذخیره شده به خوبی و بهینه استفاده کنیم، چرا که مشخص نیست، سال آینده کشور با خشکسالی و یا با ترسالی مواجه خواهد شد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: به هر حال از مردم درخواست داریم که در مصرف آب شرب دقت کافی را داشته و آب را بهینه مصرف کنند. 
 
کد مطلب: 8084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *