چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱

احتمال تغییر کاربری هواپیمای ایران 140 به باری

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با بیان اینکه دو برنامه برای هواپیمای ایران 140 داریم، گفت: مطالعه در خصوص تغییر کاربری هواپیما به ترابری و یا هواپیمای مسافری با ظرفیت بالاتر در حال انجام است.
احتمال تغییر کاربری هواپیمای ایران 140 به باری

توليد ايرانی: منوچهر منطقی امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه اقدامات اجرایی برای تسهیل و توسعه هوانوردی در جمع خبرنگاران درباره طراحی و تولید هواپیماهای صد نفره توضیح داد: این پروژه ادامه دارد، اما با مشکل تخصیص بودجه مواجه است که روند ادامه آن را کند کرده است. 
وی افزود: پیشرفت بودجه‌ای این پروژه حدود 10 درصد اما پیشرفت پروژه‌ای آن 20 درصد است، کل رقم بودجه برای این پروژه 100 میلیارد تومان است که 10 میلیارد آن معادل 10 درصد تاکنون اختصاص یافته است.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با بیان اینکه این پروژه در کنار دیگر پروژه‌های کلان ملی از اوایل سال 91 آغاز شد، گفت: کل 43 طرحی که در سطح ملی از آن سال مدنظر قرار گرفت، شامل قطارهای پرسرعت، بازدهی نفت، طراحی هواپیماهای صد نفره و غیره باید 3 هزار میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص یابد.
منطقی در پاسخ به سؤالی مبنی بر سرنوشت 14 هواپیمای ایران 140 تولید شده در کشور که فعلاً مجوز پرواز ندارند، گفت: دو برنامه برای این هواپیماها مدنظر است اول آنکه این هواپیماها در بخش‌های ترابری استفاده شود، هواپیمایی در این حوزه طراحی شده و تست‌های پروازی آن در حال انجام است.
مدیرعامل اسبق ایران‌خودرو گفت: وقتی محصولی را داریم، می‌توانیم محصولات متعدد روی آن تعریف کرد که یکی از این موارد درباره هواپیمای ترابری روی ایران 140 است که پیش‌بینی ظرفیت برای آن 4 تا 6 تن است و این هواپیماها فوق‌العاده چالاک هستند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته تأکید کرد: حمل‌ونقل هوشمند، حمل‌ونقل‌های عظیم نیست.
وی ادامه داد: همچنین دیگر موضوع درباره ایران 140 این است که به هواپیماهای مسافری با ظرفیت بالاتر تبدیل شود که این موضوع هم در مرحله طراحی جزئی است. 
 
کد مطلب: 8080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *