جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶

ممنوعیت خروج گندم از استان قزوین

معاون سیاسی وامنیتی استانداری قزوین گفت: خروج گندم از استان در زمان خرید این محصول؛ بدون هماهنگی جهاد کشاورزی ممنوع است.
ممنوعیت خروج گندم از استان قزوین
به گزارش توليد ايرانی؛ منوچهر حبیبی امروز(سه شنبه) در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی محصولات کشاورزی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و اعضای ستاد در دفتر حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: گندم یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود بنابراین رسیدن به خودکفابی در این محصول برای کشور بسیار مهم است.
وی افزود: امسال هم شرایط ویژه ای در استان داشتیم علیرغم شرایط اقیلمی خاصی که بود؛ الحمدالله خرید بسیار خوب خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال پیش از 300هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود و این استان هم امسال رکوددار خرید این محصول شود.
وی ادامه داد: در بحث خرید جو و کلزا از کشاورزان نیز شرایط مناسبی در استان حاکم است و خروج گندم از استان در زمان خرید این محصول؛ بدون هماهنگی جهاد کشاورزی ممنوع است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با اشاره به اینکه؛ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید با هماهنگی انجام شود، گفت: در امر مکان یابی مراکز خرید، پراکنش مراکز و زمان مناسب تحویل باید تسهیل شود و امسال باید مراکز بخوبی بررسی شوند و نقاط ضعف را سریعا رفع و تقویت کرد.
وی اذعان کرد: بخش عمده از خرید خارج از شبکه گندم توسط دلالان؛ بیشتر حالت روانی دارد که توطئه دشمن است که می خواهد به این شکل برای تولید کنندگان مشکل ایجاد کند.

حبیبی تصریح کرد: باید تفکیک بخشی و شهرستانی انجام شود تا جلوی توطئه دشمنان گرفته شود. فرمانداران، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی؛ هرچه سریعتر کمیته شهرستانی کارگروه خرید تضمینی را تشکیل و نظارت بیشتر بر روند خرید را داشته باشند.
وی ابراز کرد: بخشداران و دهیاران باید اطلاع رسانی لازم و مناسب را به کشاورزان و بهره برداران انجام دهند.
به گفته‌ی این مسئول؛ با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده؛ کمبود کمباین در استان تامین و هماهنگی لازم برای تامین سوخت این کمباین‌ها انجام شود.
کد مطلب: 8060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *