سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳

افزایش تولید لیموترش در ایران

یک مقام مسئول گفت: از مجموع 28 هزار هکتار سطح زیر کشت بارور لیمو ترش، پیش بینی می شود که امسال تولید این محصول به 550 هزارتن برسد.
افزایش تولید لیموترش در ایران
توليد ايرانی:ابوالقاسم حسن پور مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت تولید لیمو ترش اظهار کرد: از مجموع 32 هزار هکتار سطح زیر کشت باغ های لیمو ترش 28 هزار هکتار آن بارور و 4 هزار هکتار ناباور و در مرحله نهال است .
وی افزود: سال گذشته مجموع تولید لیمو ترش 518 هزارتن بود که امسال برآورد می شود این رقم به 550 هزارتن برسد.
حسن پور با اشاره به اینکه سالانه 500 تا 600 هزارتن لیمو ترش در داخل مصرف می شود، گفت: براین اساس نیاز کشور به طور کامل از منابع داخلی تامین شده و نیازی به واردات نداریم چرا که کنترل آفت امری مصیبت زا است.
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارتخانه ادامه داد: در سال 86 تولید لیمو ترش با سطح زیر کشت 42 هزار هکتار، 600 هزارتن بود که به سبب شیوع بیماری جاروک ناشی از واردات محصول بسیاری از باغ های لیمو ترش از بین رفتند.
به گفته وی با اصلاح باغات، حذف باغ های آلوده ، توسعه سامانه آبیاری تحت فشار و استفاده از ارقام مقاوم توانستیم عملکرد در هکتار را افزایش دهیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه  نرخ لیمو ترش در بازار تابع عرضه و تقاضاست، بیان کرد: اوج عرضه محصول از اواخر شهریور ماه آغاز می شود که در این بازه زمانی مردم به میزان مورد نیاز می توانند محصول را خریداری و نسبت به آب گیری آن اقدام کنند.
حسن پور تصریح کرد: با توجه به افزایش آگاهی مردم نسبت به ارزش غذایی لیمو ترش و اهمیت بالای آن در سلامتی انسان ها،  مصرف آن افزایش یافته است.
انتهای پیام/
افزایش تولید لیمو ترش در سال 96
کد مطلب: 805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *