يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳

خرید غلات در استان قزوین ۱۰ روز آینده آغاز می شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید تضمینی غلات از کشاورزان استان طی ۱۰ روز آینده آغاز خواهد شد.
خرید غلات در استان قزوین ۱۰ روز آینده آغاز می شود

توليد ايرانی: فاطمه خمسه صبح سه شنبه در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی محصولات کشاورزی که با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و اعضای ستاد در دفتر حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: خرید غلات همزمان با خرید تضمینی جو از کشاورزان استان آغاز می‌شود.
وی پیش بینی کرد: در سال زراعی جار ی ۳۲۷ هزار تن گندم در استان تولید شود که از این میزان بایستی ۳۰۰ هزار تن بصورت تضمینی خریداری شود که ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش خرید خواهیم داشت.
خمسه اظهار داشت: در سال زراعی گذشته ۹۸ هزار هکتار گندم دیم و ۴۷ هزار هکتار گندم آبی در اراضی کشاورزی استان کشت شده که کشت گندم دیم در اراضی کشاورزی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: برای اولین بار؛ وزارت جهاد کشاورزی از استان قزوین ۳۰۰ هزار تن گندم برای خرید درخواست کرده که امیدواریم کشاورزان در شهرستان‌ها گندم را تحویل مراکز خرید دهند.
خمسه تصریح کرد: همچنین در سال زراعی جاری ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول جو رفته که پیش بینی می‌شود ۱۱۰ هزار تن محصول در استان تولید شود.
وی به اهمیت کشت دانه‌های روغنی و کلزا اشاره کرد و گفت: در بحث کلز ا با توجه سیاست دولت ۷۵۰۰ هکتار در اراضی کشاورزی استان کشت شده که پیش بینی تولید ۱۶ هزار تن محصول کلزا را داریم.
وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۱ مرکز برای خرید تضمینی گندم در استان پیش بینی شده و ناظرین نیز آموزش‌های لازم در این زمینه فرا گرفته‌اند.
خمسه اضافه کرد: ساعت خرید محصول از کشاورزان از ۸ صبح تا ۸ غروب انجام می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه؛ در زمینه تولید کیفیت محصول جز ۵ استان برتر کشور هستم گفت: مبارزه با سن در ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده و پیش بینی می‌شود: عملیات مبارزه تا سطح ۸۰ هزار هکتار اجرا شود.
خمسه اضافه کرد: اطلاع رسانی برای تحویل به موقع گندم به مراکز خرید انجام و به کشاورزان ابلاغ شده تا گندم خود را فقط به مراکز خرید تحویل دهند و از فروش گندم به افراد سودجو خود داری کنند.
وی تاکید کرد: گندم یک محصول استراتژیک و اساسی است که بایستی در خرید تضمینی آن نهایت دقت لازم صورت گیرد و امسال تلاش مضاعفی باید انجام تا با توجه به شرایط مساعد؛ خرید خوبی انجام شود.
خمسه یاد آور شد: پیشنهاد می‌شود کمیته خرید شهرستانی گندم با ریاست فرماندار در شهرستان‌ها فعال شوند.
 
کد مطلب: 8034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *